استاندار سیستان وبلوچستان گفت: پیگیری حق‌آبه هیرمند به عنوان جدی‌ترین برنامه مسوولان استانی و کشوری است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - حسین مدرسی خیابانی در نشست با ائمه جمعه منطقه سیستان گفت: هیچ مانعی برای سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان نداریم .

او می گوید: برای تسهیل و تسریع در فرآیند سرمایه‌گذاری‌های استان بسیاری از مجوز‌های لازم، بدون نام از قبل صادر و مجوز‌های موقت و مشروط نیز از سوی برخی دستگاه‌ها مانند محیط زیست اخذ شده است.

او گفت: هم‌اینک مجوز بی‌نام برای راه‌اندازی ۴۰۰ مرغداری در استان سیستان و بلوچستان صادر شده است.

به گفته استاندار سیستان و بلوچستان   در راستای ایجاد اشتغال روستایی امکان پرداخت تسهیلات کم‌بهره تا سقف یک میلیارد ریال وجود دارد که با توجه به خشکسالی‌های اخیر منطقه و از بین رفتن بخش قابل توجهی از کشاورزی و دامداری در منطقه، این موضوع فرصت مناسبی جهت ایجاد اشتغال برای جوانان به شمار می‌رود.

او با اشاره به چگونگی فعالیت منطقه آزاد سیستان و افتتاح دفتر اجرایی آن، ابراز امیدواری کرد: با آغاز فعالیت این سازمان، رونق اقتصادی در منطقه شکل گیرد و تاثیرات مناسبی در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رقم بخورد.

مدرس خیابانی در رابطه با عملیات احداث بزرگراه زابل-زاهدان گفت: با تخصیص اعتبارات ۵۰ کیلومتر دیگر به این بزرگراه اضافه خواهد شد.

او انتقال آب از چاه‌نیمه چهار به چاه نیمه سه و انتقال آب از چاه‌نیمه ۲ به ۱، حفر چاه‌های ژرف و طرح انتقال آب از دریای عمان را از برنامه‌های تامین آب آشامیدنی و بخش کشاورزی منطقه سیستان برشمرد.

استاندار سیستان و بلوچستان از پیگیری برای اجرای طرح رزاق و رفع مشکلات احداث کارخانه کاشی و سرامیک هامون در منطقه سیستان خبر داد.

همچنین در این نشست ائمه جمعه سیستان به بیان برخی مشکلات و مطالبات مردمی پرداختند و تسریع در رفع مسایل منطقه را خواستار شدند.

پیگیری حق‌آبه هیرمند به عنوان اصلی‌ترین مطالبه مردم، تسریع در اتمام پروژه‌های نیمه تمام، بکارگیری نیرو‌های متخصص در مناصب اداری، ایجاد مشاغل خرد و حمایت و ایجاد کسب و کار‌های خانگی، فعالسازی و بهره‌مندی مردم از بازارچه‌های مرزی، اجرای طرح رزاق، اجرای طرح‌های هادی روستایی، توجه بیشتر به مسایل فرهنگی و مذهبی و ارتباط بی‌واسطه و حضور بیشتر مدیران در بین مردم از مهمترین محور‌های مطرح شده از سوی ائمه جمعه منطقه سیستان در این دیدار بود.

در این نشست عباسعلی ارجمندی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و سرپرست فرمانداری زابل و حجت‌الاسلام ثبوتی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار