با توجه به اعلام هشدار هواشناسی در خصوص تداوم سرما، کشاورزان برای جلوگیری از سرما زدگی آبیاری محصولات خود را به بعد موکول کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز -  حسین محمودی نژاد گفت: برای جلوگیری از سرما زدگی محصولات کشاورزی از ابتدای کشت محصول به طور متعادل از کود‌های شیمیایی کشاورزان استفاده کنند.

به گفته او اگر کشاورزان می‌خواهند پس از سرما زدگی جوانه انتهایی گیاهشان آسیب نبیند به طور کامل از کود‌های حاوی جلبک آبی برای باز توانی محصول خود استفاده کنند.

رئیس بخش آب و خاک مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد دزفول  می گوید: در فصل زمستان و تداوم سرما، کشاورزان برای جلوگیری از سرما زدگی آبیاری محصولات خود را به زمان دیگری موکول کنند.

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول گفت: محیط‌هایی مانند واحد‌های دامداری و گلخانه‌ها که از فضای بسته استفاده می‌کنند باید از سلامت سیستم‌های گرمایشی خود مطمئن شوند و نسبت به میزان درجه حرارت شبانه از سیستم‌های گرمایشی به درستی بهره ببرند.

اداره کل هواشناسی استان دراطلاعیه‌ای هشدار داد: تا اواخر هفته روند کاهش دما پیش بینی می‌شود و از صبح سه شنبه به بعد کاهش ۶ تا ۷ درجه‌ای دما واحتمال یخ زدگی سطح زمین در اغلب نقاط استان وجود دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.