مدیرکل کمیته‌امداد امام خمینی (ره) استان‌سمنان از همکاری ۱۱ مرکز نیکوکاری در حوزه تخصصی اشتغال با هدف کمک به نیازمندان استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان -   علی بحیرایی گفت: تا کنون ۱۱ مرکز نیکوکاری تخصصی اشتغال در استان سمنان شکل گرفته و سه هزار و ۶۷۰مشاوره شغلی توسط این مراکز ارائه شده است و در راستای معرفی روش‌های نوین مشارکت‌های مردمی، شناساندن پرداخت صدقات در بستر طرح اکرام، مراکز نیکوکاری، و همکاری خیران باید بازگو شود.

 رسانه‌ها شریک کمیته امداد در ترویج کار خیر و احسان در جامعه هستند و تخصصی کردن امور، فعالیت امدادرسانی حمایت نیازمندان و حمایت هدفمند و توانمندی مددجویان را به همراه دارد.

راهبرد اشتغال و خودکفایی، بهبود فضای کسب و کار، توسعه همکاری فعالان کسب و کار، استفاده از کارآفرینان مزیت سنجی، ارزیابی مهارت‌های شغلی برای مددجویان است.

 راهبرد دیگر این نهاد حمایتی، توسعه زنجیره‌های ارزش با همکاری ۱۴ گروه است و در سال ۹۸ اولین کانون خیرین کشور در استان سمنان شکل گرفت.

بحیرایی می گوید : ۲۰ هزار و ۳۴۵ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان هستند و در استان مناطقی با ضریب محرومیت هشت وجود دارد، استان سمنان در طرح سامانه امداد هوشمند، پیشتاز است و این سامانه با هدف کاهش مراجعات حضوری، حفظ کرامت انسان و سرعت در خدمت رسانی به مددجویان ایجاد شده است.

۶۹ میلیارد تومان تسهیلات از منابع صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و ۴۰ میلیارد تومان از هم افزایی بانک مهر رسالت به نیازمندان پرداخت شده است، این تسهیلات در قالب ایجاد اشتغال، تامین مسکن، جهیزیه، درمان و گره گشایی از زندگی نیازمندان بود.

۶۵۰ دانشجو و طلبه در کنار ۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند که ۱۰۰ نفر این افراد نخبه هستند.

انتهای پیام / ن /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.