ژئوسایت‌های قشم تا پایان هفته تعطیل است.

باشگاه خبرنگاران جوان بندرعباس-مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: در پی بارندگی‌های اخیر و ادامه این بارش‌ها ژئوسایت‌های جزیره تا پایان هفته جاری تعطیل است و امکان بازدید از آن‌ها  از سوی گردشگران وجود ندارد.

علیرضا امری‌کاظمی گفت:گردشگران حاضر در جزیره که علاقه‌مند به بازدید از این اماکن هستند، می‌توانند با مراجعه به موزه ژئوپارک قشم، ضمن بازدید از زوایای کلی ژئوسایت‌های مشهور قشم، از سایر ظرفیت‌های این موزه ازجمله بخش صنایع‌دستی آن دیدن کنند.

او گفت: بازگشایی ژئوسایت‌ها منوط به رفع آب‌گرفتگی و خشکی کامل آن‌ها بوده و در صورت راه‌اندازی دوباره آن‌ها، از طریق سایت و اینستاگرام ژئوپارک جهانی قشم این امر به اطلاع عموم می‌رسد.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: با توجه به شرایط نامناسب آب و هوایی برای تردد دریایی نیز مسافران و گردشگران جزیره قشم قبل از حرکت به سوی مقصد از شرایط باز بودن اسکله مسافربری و گردشگری اطلاع حاصل کنند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

انتهای پیام/ا

برچسب ها: سوخت قاچاق ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.