رئیس محیط زیست ملایر گفت:دود خروجی از کارخانه جدید در جوکار حاوی ذرات سیلیس و خطرناک نیست، بلکه کک و زغال چوب است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-  عباس نجارگفت: به دلیل شرایط جوی و سرمای هوا به خصوص در شب‌ها و اوایل صبح و در شرایط وارونگی دما، محبوس می‌شود که با افزایش تدریجی دما در روز و تا حدود ساعت ۱۰ صبح از منطقه خارج خواهد شد.

چند روز پیش شهروند خبرنگار تصاویری از دود آلاینده واحد جدید تولید الکترود در شهرک صنعتی جوکار شهرستان ملایر منتشر ارسال کرده بود که فعالیت این واحد را برای محیط زیست مضر اعلام کرده بود.

رئیس محیط زیست ملایر در واکنش به فیلم منتشر شده گفت: هنوز تولیدی در این واحد صورت نگرفته که بخواهد دود و غبار ناشی از آن برای مردم و محیط زیست نگران کننده باشد.

نجارگفت: فعالیت فعلی این شرکت آزمایشی بوده که پیش‌نیاز این واحد در مراحل اولیه، الکترودسازی است که به یک دوره یک ماهه نیاز دارد و در این مرحله به دلایل فنی استفاده از سیستم‌های کاهنده ذرات و گازهای خروجی وجود در واحد تا پایان طی شدن این دوره یک ماهه وجود ندارد.

اوگفت:الکترودسازی در این مرحله برای آماده سازی کوره در دمایی فراتر از ۶۰۰ درجه حاصل می‌شود که فیلترهای پارچه‌ای استاندارد که در سایر شرکت های فروسیلیس نیز استفاده می‌شود در شرایط فعلی که دمای خروجی از دودکش‌ها حدود ۲۰۰ درجه است، تاب‌آوری این شدت دما را ندارند و به سرعت از بین میروند و در این مرحله نیز قابل استفاده نیستند.

نجار تصریح کرد: اینگونه فیلتراسیون‌ها تحمل دمای ۱۱۰ تا ۱۲۰ درجه را دارند و این واحد پس از طی فرایند یک‌ماهه تولید الکترودسازی، دمای خروجی را تا حدود ۹۰ درجه کاهش داده و امکان هدایت ذرات و گازها به کیسه فیلترها فراهم خواهد شد که در مرحله تولید این اتفاق رقم خواهد خورد.

او گفت: این واحد با استفاده از یک فناوری جدید در سامانه کاهنده آلایندگی، از غبارگیر ایمپکت استفاده خواهد کرد که برای واحد درآمد اقتصادی دارد و غبار خروجی آن با استفاده از این تکنولوژی، در ساخت بتون قابل استفاده است.

به گفته رئیس محیط زیست ملایر واحد آسا آذرین برای استقرار مجوز زیست محیطی را دریافت کرده و در مرحله تولید نیز ملزم به نصب و راه‌اندازی سیستم پایش برخط است و تا زمانی که استانداردهای سازمان محیط زیست را رعایت نکند، موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری از این سازمان نخواهد شد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.