سفیر نروژ با سرپرست وزارت معارف طالبان دیدار کرد

سفیر نروژ گفت همکاری هایشان برای نظام تعلیمی افغانستان تداوم دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان - نورالله منیر، سرپرست وزارت معارف طالبان پیش از چاشت امروز با اندریس لیندمن سفیر نروژ و هیئت همراهش، روی آموزش دختران، معاشات آموزگاران و نصاب تعلیمی بحث و گفت‌وگو کرد.
در این نشست سرپرست وزارت معارف طالبان گفت: "هرگاه برای تعلیم دختران از لحاظ دینی و کلتوری محیط مناسب برابر شود، طالبان متعهد است که صنوف هفتم تا دوازدهم را رسماً به روی دختران باز کند".
سرپرست وزارت معارف طالبان تأکید کرد که تاکنون برای تغییر نصاب تعلیمی کدام اقدامی در نظر گرفته نشده است، در خصوص معاشات آموزگاران گفت: "از آمدن طالبان تاکنون چند ماه معاش استادان اجرا و تأدیه شده است و برای توزیع سایر حقوق آنان کار جریان دارد".
دراین نشست اندریس لیندمن، سفیر نروژ در پیوند به تداوم همکاری هایشان برای نظام تعلیمی کشور تعهد کرد.
در این دیدار عبدالحکیم همت آخندزاده، رئیس عمومی دفتر مقام، وحیدالله هاشمی، رئیس روابط بین المللی و تمویل کنندگان و عزیز احمد ریان رئیس روابط عامه وزارت معارف نیز حضور داشتند.
سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) اعلام کرد که نظام آموزشی افغانستان در کنار نرخ پایین سواد، از مشکل تبعیض جنسیتی رنج می‌برد و نیاز است حکومت طالبان در این زمینه اقداماتی را روی دست بگیرد.
انتهای پیام/ ه
برچسب ها: نروژ ، تحصیل ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.