سخنگوی ستاد مقابله با کرونا البرز گفت: ستاد ملی کرونا این استان در تزریق واکسیناسیون دانش آموزی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان از البرز- مهرداد بابایی گفت: بیش از ۹۰ درصد جمعیت دانش آموزی استان البرز تاکنون واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

او می گوید: ستاد ملی کرونا این استان در تزریق واکسیناسیون دانش آموزی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا البرز با اشاره به این که بیش از ۹۰ درصد جمعیت هدف البرز دوز اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند، گفت: تاکنون برای حدود ۱۸ درصد جمعیت البرز دوز سوم واکسن کروناتزریق شده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا البرز گفت: روند نزولی ابتلا به کرونا اکنون در استان البرز متوقف شده و تا حدودی مبتلایان نیز تعدادشان افزایش یافته است.

همچنان توصیه کارشناسان بهداشت و درمان به مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، تزریق واکسن، شستن مکرر دست‌ها است.

بابایی عنوان کرد: افرادی که تسست مثبت کرونا دارند نسبت به هفته گذشته افزایش یافته که اگر این وضعیت ادامه دار باشد احتمال این که زمینه ساز آغاز پیک ششم انجام شود دوراز انتظار نیست.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا البرز گفت: به نظر می‌رسد اکنون سویه دلتا در این استان  غالب است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به این که محدودیت‌های کرونایی و استفاده از ماسک در این استان افزایش یافته است، گفت: هنوز با وضعیت مطلوب رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این استان فاصله داریم.

به گفته سخنگوی ستاد مقابله با کرونا البرز تعداد بیمارانی که به مراکز بهداشتی و درمانی البرز مراجعه می‌کنند نسبت به سال‌های قبل از کرونا به واسطه استفاده از ماسک کمتر شده است.

استان البرز به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارد.

جمعیت دانش آموزی استان البرز ۵۱۲ هزار نفر است.

انتهای پیام/ر.ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.