لواندوفسکی: از کسب جوایز انفرادی خوشحال می‌شوم

مهاجم تیم فوتبال بایرن مونیخ گفت: هر کاری که انجام می‌دهیم برای هواداران است و من جایزه خود را به آن‌ها تقدیم می‌کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان -  فیفا در سال ۱۹۸۸ شروع به اهدای جایزه بهترین بازیکن سال به بازیکنان کرد. البته برای مدت کوتاهی و از سال ۲۰۰۹، فیفا و فرانس فوتبال با هم ادغام شده و اولین توپ طلای فیفا را در سال ۲۰۱۰ اهدا کردند. البته فیفا و فرانس فوتبال ۶ سال بعد دوباره راه خود را از هم جدا کردند و فیفا در مراسمی به نام The Best بهترین‌های فوتبال را معرفی خواهد کرد.

دفاع کردن مجدد از عنوان بهترین بازیکن سال فیفا برای شما سخت بود یا کسب این عنوان برای نخستین بار؟

 پاسخ دادن به این سوال خیلی دشوار است. هر ۲ عنوان برای من فوق العاده خوب بود. کسب یک مقام برای نخستین بار همیشه یکبار خواهد بود، اما بردن آن برای دومین سال متوالی برای من بسیار مهم است. فکر می‌کنم عملکرد من در یکی دو سال اخیر در جهت درستی پیشرفت کرده است.

من همیشه از کسب جوایز انفرادی خوشحالم، زیرا آن‌ها هم جوایزی برای تیم من هستند. من هر چیزی را ببرم، تیم هم می‌برد و این باعث افتخار من است؛ بنابراین من می‌خواهم از همه هم تیمی‌های خود تشکر کنم، زیرا آن‌ها بودند که این تفاوت را برای من ایجاد می‌کنند. همچنین می‌خواهم از همه کسانی که به من و هواداران در سراسر جهان رای دادند تشکر کنم. هر کاری که انجام می‌دهیم برای هواداران است و من هم این جایزه را به آن‌ها تقدیم می‌کنم.

نظر شما در مورد شکستن رکورد گلزنی دیرینه گرد مولر در بوندسلیگا که از سال ۱۹۷۲ پابرجا بود، چیست؟

من بسیار متاسفم که گرد مولر نمی‌تواند شاهد این موضوع باشد، اما مطمئنم که او از بالا من را نگاه می‌کرد. هرگز فکر نمی‌کردم بتوانم رکورد فوق العاده او را بشکنم. لحظه‌ای که در آخرین دقیقه گل زدم آن صحنه مانند یک فیلم هالیوودی بود. برای من ارزش زیادی دارد که خودم را با چنین اسطوره بزرگ فوتبال جهان بسنجم و بدون او چنین هدف یا انگیزه‌ای نداشتم.

آیا لهستان برای راهیابی به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کار سختی دارد؟

 قطعا صعود به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کار آسانی نخواهد بود، اما ما برای چالشی که در مرحله پلی آف در انتظارمان است آماده هستیم. ما به مصاف تیم‌های قدرتمند و بازیکنان برجسته می‌رویم، اما هدف ما حضور در مسابقات جام جهانی است. ما خود را به خوبی آماده خواهیم کرد و به خودمان ایمان خواهیم داشت.

در سال‌های اخیر و در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ کریستیانو رونالدو، در سال ۲۰۱۸ لوکا مودریچ، در سال ۲۰۱۹ لیونل مسی و در سال گذشته رابرت لواندوفسکی برنده جایزه بهترین بازیکن سال فیفا شده اند. مراسم انتخاب بهترین‌های فیفا در سال ۲۰۲۱ قرار است شب گذشته ۱۷ ژانویه ساعت ۲۱ در مقر فیفا در زوریخ سوئیس برگزار شد و برترین‌های سال ۲۰۲۱ فیفا مشخص شدند.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار