سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۵ هنرمند این استان برای شرکت در نمایشگاه بزرگ گردشگری تهران نام نویسی کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - سعید طالبی‌پور گفت: تعدادی از هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی برای معرفی آیین قدیمی عروس برون در نمایشگاه بزرگ گردشگری تهران شرکت می کنند.

درگذشته خانواده های داماد و عروس زوج جوان را از خانه عروس تا خانه داماد«حجله » با پای پیاده با سرور و شادمانی همراهی می کردند که به این برنامه که همراه با موسیقی و رقص محلی همراه بود،عروس برون(بدرقه عروس) می گفتند.


آیین عروس برون نمایش زیبایی از لباس محلی، موسیقی و رسوم قدیمی کهگیلویه و بویراحمد است که با فرهنگ اصیل و وقار زنان این دیار گره خورده است.

او گفت: همچنین تعدادی از هنرمندان استان برای معرفی آداب،رسوم و موسیقی، غذاهای محلی و صنایع دستی به نمایشگاه بزرگ گردشگری تهران اعزام می شوند.

پانزدهمین دوره نمایشگاه گردشگری تهران از نهم تا دوازدهم بهمن ماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود و برخلاف دوره‌های قبل این دوره از نمایشگاه به صورت رویداد محور برگزار می‌شود به طوری که آژانس‌های مسافرتی، استارتاپ‌ها، هتل‌ها و بوم گردی‌ها در حوزه گردشگری در فضایی به مساحت ۳۴ هزار مترمربع و  در قالب هشت سالن حضور خواهند داشت و همچنین سه سالن نیز به صنایع دستی اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.