نماینده رشت و خمام در مجلس فهرستی از مطالبات مردم گیلان در سفر ریاست جمهوری به این استان را اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - سیدعلی آقازاده دافساری گفت: مباحث مربوط به مسائل زیست محیطی، پسماندها، فاضلاب، تخریب جنگل، تخریب رودخانه‌ها و همچنین برداشت ناموجه از معادن از جمله مطالبات مردم استان در سفر ریاست جمهوری به گیلان است.

به گفته او روند تخریب محیط زیست گیلان بسیار نگران کننده و رفع معضل فاضلاب و پسماند‌ها از مهمترین مطالبات مردم این استان است.

روزانه حدود ۲ هزار و ۲۰۰ تن زباله در گیلان تولید و دفن می‌شود که چالش‌های فراوانی را در این استان شمالی از نظر نفوذ شیرآبه‌ها به سفره‌های زیرزمینی به همراه دارد.

لزوم تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان گیلان

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی همچنین تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را از دیگر مطالبات مردم گیلان از ریاست جمهوری در سفر قریب الوقوع او به این استان دانست.

لزوم تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان گیلان

به گفته آقازاده معضلات و مشکلات عمرانی ریشه‌داری در شهر‌های مختلف گیلان وجود دارد که در صورت دائر بودن و بهره‌وری می‌تواند استفاده خوبی برای استان داشته باشد از جمله آب‌بندان‌ها و بیمارستان‌ها که در استان چندین بیمارستان نیمه تمام و یا در مرحله اتمام هستند، ولی بیش از ۲۰ سال است که بهره‌برداری از آن‌ها به طول کشیده است.

توجه به حوزه کارآفرینی و اشتغال در گیلان

در حوزه صنعت استان گیلان با توجه به اینکه کشاورزی محدودی به لحاظ زمین و جغرافیایی منطقه داریم، قطعا باید به حوزه‌های کارآفرینی و اشتغال توجه بیشتری شود.

سید علی آقازاده دافساری، نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی

این نماینده مردم در مجلس یازدهم می‌گوید: در سال‌های گذشته باند‌های مافیایی به هر شکلی صنایع ما را که حجم وسیعی از کارگران مشغول به کار بودند، مورد دستبرد‌های جریان مافیا و فاسد قرار داده اند.

آن بخش از صنعت که مورد تاراج قرار گرفته و بخشی از این‌ها با پیگیری‌های خاص و ویژه بازپس گرفته شده، بایستی بازسازی و دائر شود و دوباره در خدمت اشتغال استان گیلان قرار بگیرد.

اولویت‌های دولت سیزدهم در سفر ریاست جمهوری به گیلان

آقازاده گفت: در تجاربی که از سفر‌های ریاست جمهوری به استان‌های مختلف کشور داشتیم در این سفر‌ها اولویت‌ها عمدتا مسائل اقتصادی، معیشت، تولید، صنعت و فرصت‌هایی است که در هر منطقه و استان وجود دارد.

رودخانه های گیلان

در استان گیلان نیز بحث کشاورزی، صنعت، گردشگری، اقتصاد دریایی، ترانزیت و زیرساخت‌های حمل و نقل و راه آهن و بزرگراه‌ها جزء اولویت‌های دولت خواهد بود.

سفر ریاست جمهوری به گیلان در آینده‌ای نزدیک

رئیس جمهوری و هیئت دولت سیزدهم در ادامه سفر‌های استانی در آینده‌ای نزدیک به استان گیلان سفر می‌کنند.

جلسه هماهنگی و بررسی اجرای طرح‌های اولویت‌دار گیلان در همین راستا عصر دیروز (سه شنبه ۲۸ دی ماه) به ریاست محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری و با حضور اسدالله عباسی، استاندار در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.