مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: باید در حوزه‌های محیط زیست، منابع طبیعی و دامپزشکی آموزش‌های لازم به مردم داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - رضوان باقلاچی گفت: اگر در روستا‌ها و شهر‌ها مردم آموزش‌های لازم برای چگونه محافطت از محیط پیرامون خود ببینند بطور قطع با احساس مسوولیت بیشتر دغدغه مند می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در جلسه بررسی مشکلات زیست محیطی استان گفت: در آموزش و پرورش و مجموعه‌های تربیتی به جوانان و دانش آموزان جهت حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست و حمایت از حیوانات و پرندگان آموزش داده شود که آموزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر است.

باقلاچی می‌گوید: در بیشتر برنامه‌ها از ظرفیت مردم در نقاط مختلف استفاده می‌شود و بیش از ۴۰۰ روایت و آیه در کتاب‌های معتبر در رابطه با حمایت از حیوانات وجود دارد و باید در شرایط سخت امروزی حامی حیوانات باشیم.

به گفته او مشارکت‌های مردمی از قبیل بسیج محلات، کانون‌های مساجد، اصناف و تشکل‌های مردم نهاد در حوزه‌های زیست محیطی، وضعیت آب و هوا و جانواران و حفاظت از خاک و طبیعت می‌تواند دستگاه‌های اجرایی را در راستای وظایف ذاتی خود کمک کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: در چهار محور اساسی برای حل معضلات اجتماعی و فرهنگی که نظارت مردم بر مردم، نظارت مردم بر قوا، نظارت قوا بر مردم و نظارت قوا بر قوا برنامه ریزی کرده ایم.

باقلاچی می‌گوید: تشکل‌های مردم نهاد می‌توانند در حوزه‌های مختلف با ظرفیت بیشتر در فعالیت کنند و طبق برنامه ریاست جمهوری در هر روستا باید یک تشکل مردم نهاد زیست محیطی راه اندازی شود تا محیط زیست و طبیعت از گزند مخربان در امان بماند.

او گفت: شیوع ویروس فوق حاد پرندگان جز مسایل تهدید کننده فراگیر است که باید حهت مقابله و پیشگیری از توسعه و این ویروس برنامه داشته باشیم و همچنین حفاظت از گونه‌های نادر حیوانات و گیاهان دارویی از دیگر وظایف دستگاه‌های متولی است که نباید از کنار آن براحتی عبور کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.