مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: بارش شدید باران و سیلاب، قسمت خاکی بعد از پل دسترسی به روستای نعمه در بخش چاهورز را با خود برده و راه ارتباطی به این روستا همچنان مسدود است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - خلیل عبداللهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه اقدامات امدادی و کمک رسانی به آسیب دیدگان از وقوع سیلاب در شهرستان‌های جنوبی استان در حال انجام است، به تشریح آخرین اقدامات انجام شده پرداخت.

او گفت: بارش شدید باران و سیلاب راه دسترسی به روستای نعمه در بخش چاهورز شهرستان لامرد را قطع کرده است و همچنان این مسیر مسدود است و در حال حاضر دستگاه‌های اداره راه و شهرسازی لامرد در آن منطقه مستقر هستند تا با فروکش کردن آب، مسیر را دوباره بازگشایی کنند.

عبداللهی گفت: همچنین روستای هرمود در بخش مرکزی لارستان دچار آبگرفتگی شده بود که خوشبختانه با توجه به استقرار تجهیزات و نیروهای امدادی در آن منطقه خسارتی نداشت و تنها در حد آبگرفتگی معابر بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس هم پیش تر از این در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما از امداد رسانی تیم های عملیاتی به پنج هزار و ۵۴۲ نفر حادثه دیده طی ۵ روز گذشته خبر داد و گفت: در این راستا به ۴۴۱ خودروی گرفتار در برف در جاده‌های استان امدادرسانی شد.

خوبیار با اشاره به سیل و آبگرفتگی، بارش برف و کولاک در شهرستان‌های فارس، گفت: در این زمینه ۱۰۰ خانوار در پایگاه امداد جاده‌ای اسکان اضطراری شدند.

او شهرستان‌های درگیر را ۱۹ شهرستان از جمله رستم، آباده، اقلید، داراب، سپیدان، قیر و کارزین، ممسنی، خرم بید، شیراز، ارسنجان، اوز، خرامه، زرین دشت، فیروزآباد، گراش، لارستان، لامرد، مرودشت، نی‌ریز نام برد.

او گفت: ۱۳۲ تیم عملیاتی در قالب ۴۸۳ نیروی امدادی با بهره‌گیری از ۱۱۸ خودرو برای امدادرسانی به‌کار گرفته شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس با اشاره به حوادث جاده‌ای، آبگرفتگی منازل و امدادرسانی به سرنشینان خودرو‌های گرفتار در برف و کولاک گفت: در این مدت مذکور ۵۹ واحد خانه تخلیه آب انجام شد.

خوبیار از امدادرسانی به ۱۰ نفر در اتوبوس گرفتار شده در محور کمهر خبر داد و گفت: علاوه بر این ۴۳ والور، ۲۰ چادر، ۲۰۴ تخته موکت، ۱۷۹۵ کیلوگرم نایلون، تعداد ۴۷۸ پتو، ۱۳۶ بسته غذایی توزیع شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار