مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: آموزش‌های لازم به دانش آموزان در خصوص حفاظت محیط زیست و داشتن هوایی پاک ارائه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - محمد جواد اشرفی گفت: آموزش و پرورش می‌تواند با همکاری واحد مشارکت‌های محیط زیست آموزش‌های لازم را به دانش آموزان در خصوص حفاظت محیط زیست و داشتن هوایی پاک ارایه دهد.

به گفته او باید به دنبال یک الگو برای توسعه و فرهنگ زیست محیطی در خوزستان باشیم تا در پاک ماندن هوا برای آیندگان اقدامات موثری انجام شود.

اشرفی می گوید: به دلیل مراقبت نکردن از محیط زیست، هوا ناپاک شده و سلامتی مردم به خطر افتاده و شرایط آب و هوایی جهان نیز دچار تغییرات زیاد شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: اگر شاهد سیل‌های ویرانگر و یا خشکسالی هستیم و مردم و کشاورزان دچار خسارت می‌شوند و یا شاهد مرگ گاومیش‌ها در تابستان امسال بر اثر بی آبی بودیم به دلیل تغییراتی است که انسان‌ها در محیط زیست ایجاد کرده اند.

به گفته این مقام مسئول استفاده بیش از حد از این تغییرات به دلیل دخالت انسانی در طبیعت و یا استفاده بیش از حد از بنزین و نفت و یا به دلیل آلایندگی کارخانه‌ها، باعث ناپاک شدن هوا شده است.

دانش آموزان آینده‌ساز این کشور هستند و باید از اشتباهات گذشتگان درس بگیریم و آلودگی هوا نداشته باشیم. یکی از راه‌های حفاظت از هوا کاشت درخت است ضمن اینکه با تخریب محیط زیست باید برخورد کرد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: هوای پاک ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.