رئیس اداره صمت مهاباد گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و مطابق دستورالعمل ستاد مقابله با این بیماری، ۵۲ واحد قلیان سرا در این شهرستان پلمب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد- محمد جهین گفت: در پی شیوع ویروس کرونا در کشور فعالیت تمامی اماکن عمومی از جمله قلیان سرا‌ها ممنوع شده و در راستای این هدف اکیپ‌های مشترک بازرسی از این اماکن تشکیل و به وظیفه خود عمل می‌کنند.

وی می‌گوید: پس از انجام بیش از ١۵۰ مورد گشت مشترک، ۵۲ واحد قلیان سرا پلمب و بیش از ۳۵ مورد نیز به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده شدە است.

جهین گفت: همچنین جمع‌آوری دکه‌های حاشیه سد مهاباد به کاهش عرضه قلیان کمک بسیاری کرد، اما با شکسته شدن قبح مصرف قلیان، در بسیاری از خانواده‌ها این امر به یک فرهنگ تبدیل شده که با آگاهی‌رسانی و فرهنگ‌سازی می‌توان آنان را با مضرات قلیان به عنوان مادر اعتیاد به مواد مخدر آشنا کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد می‌گوید: نظارت‌ها به‌صورت مستمر انجام شده و هر شکایتی در خصوص عرضه مستقیم قلیان رسیدگی می‌شود.

به گفته جهین شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن گویای ۱۲۴ یا ۴۲۴۴۹۹۷۴ واحد اصناف این شهرستان تماس و تخلفات بهداشتی را گزارش دهند.

انتهای پیام/ س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.