باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- پاک نیا گفت : به دلیل شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی بیش از ۱۰۰۰ جلسه ویدئو کنفرانس توسط مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه برگزار شده است.
راه اندازی سامانه جدید نوبت دهی دانشگاه، طراحی و پیاده سازی نرم افزار داشبورد مدیریت مالی و منابع انسانی، راه اندازی سامانه تبادل تصاویر پزشکی بین بیمارستانی (کلادپکس) در دانشگاه از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری میباشد.
تجهیز مرکز دیتا سنتر دانشگاه به ذخیره سازها، اجرا و تجهیز زیرساختهای شبکه و تجهیزات رایانهای بیش از ۳۰ مرکز وابسته به دانشگاه، راه اندازی سرورهای مجازی، از اقدامات انجام شده مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه است.
ساماندهی و رفع مشکلات رسیدگی به اسناد الکترونیکی بیمه سلامت در سامانه سپاس (سامانه پرونده الکترونیک سلامت) در بیمارستانهای دانشگاه و گردآوری و انتشار سالنامه آماری ۱۳۹۶ و گزیده شاخصهای آماری دانشگاه ۱۳۹۸_۱۳۹۰ نیز انجام شده است.
هم اکنون در حال پیگیری و تکمیل زیرساختهای دانشگاه از نظر امنیت و به روز رسانی سامانه و تجهیزاتی که برای امنیت در دیتاها و جلوگیری از حملات سایبری مورد نیاز است هستیم.
برخی از مراکز ما با حداقل تجهیزات راه اندازی شده اند که برای ارائه خدمات و برای پوشش دهی مناسب نیاز به ارتقا، به روز رسانی و تکمیل تجهیزات داریم.
از دیگر چالشهایی که در حوزه بیمارستانی با آن مواجه هستیم بحث دیتاسنتر و ذخیره سازها میباشد و درصورتی که به هر دلیلی بک آپهای مناسب اطلاعات در محل مناسب نباشد و با از دست دادن دیتا مواجه شویم، غیر قابل جبران خواهد بود و این مسئله باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
با حمایتها و پیگیریهای حوزه معاونت توسعه در سال ۹۹ موفق شدیم دوازده ردیف خالی در آی تی جذب نماییم، اما با توجه به توسعهای که در بخش آی تی دانشگاه رخ داده است، در حال حاضر در این حوزه با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.
در حال حاضر پنج نفر در حوزه آمار و فناوری اطلاعات در ستاد دانشگاه، فعالیت میکنند که با توجه به توسعه دانشگاه در این حوزه باید تعداد این نیروها افزایش یابد .
انتهای پیام/د