سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: کشاورزی این استان در پی خشکسالی رو به نزول است و صنعت نه چندان گسترده فارس نیز با مشکلاتی مواجه است که باید سهم این استان از بخش صنعت نیز ارتقا یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مصطفی هاشمی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس که با حضور معاون روابط کار این وزارتخانه برگزارشد گفت: فارس پهناور با ظرفیت‌های بسیار و بهرمند از تقسیمات کشوری عظیم از مجموعه شورای هماهنگی کوشا و پرتلاشی نیز برخوردار است.

او با بیان اینکه ۱ میلیون و ۴۳۳ هزار نفر نیروی کار فعال در این استان وجود دارد، گفت: فارس در زمینه خدمات و گردشگری نیازمند نگاه ویژه‌ای است و کارگاه‌های این استان در ۲ سال گذشته به دلیل همه گیری کرونا آسیب دیده و باید برای احیا آن تلاش کرد.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: کشاورزی این استان در پی خشکسالی رو به نزول است و صنعت نه چندان گسترده فارس نیز با مشکلاتی مواجه است که باید سهم این استان از بخش صنعت نیز ارتقا یابد.

او روابط کار را ستون خیمه وزارت تعاون کار و رفاه دانست و گفت: تنظیم رابطه کار در کارگاه‌های استان موضوع مهمی است که نقش مستقیم در پایداری تولید دارد..

هاشمی گفت: پارسال حدود ۱۳ هزار نفر در این استان بیمه بیکاری دریافت کردند که این آمار امسال به ۱۸ هزار و ۵۲۶ نفر رسیده است.

او با بیان اینکه براساس تعاریف وزارت کار در حال حاضر در استان فارس کارگاه بحران زده وجود ندارد، گفت: شرکت‌های خدماتی به دلیل تامین نیرو دستگاه‌های دولتی نقش مهمی برعهده دارند و نظارت لازم در این عرصه باید صورت پذیرد.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: صلاحیت ۲۷۴ شرکت خدماتی در سال ۹۹ و در سال جاری نیز صلاحیت ۱۷۴ شرکت خدماتی در سطح استان فارس صادر شده است.

هاشمی، میانگین مدت زمان رسیدگی به دادخواست‌های حوزه روابط کار را در این استان ۲۲ روز عنوان کرد و گفت: هزار و ۵۹۳ مورد بازرسی در ۹ ماهه امسال از واحد‌های تولیدی و کارگاه‌های استان فارس انجام شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار