بانک‌ها ۸۷ درصد منابع خود را برای حمایت از تولید و اشتغال هزینه کنند

استاندار کرمانشاه گفت : طبق ابلاغ بانک مرکزی، بانک‌ها مکلفند حداقل ۸۷ درصد منابع خود را برای پرداخت تسهیلات و حمایت از تولید و اشتغال در استان هزینه کنند و هر بانکی که منابع خود را در جای دیگری هزینه می‌کند، بهتر است از کرمانشاه برود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- بهمن امیری‌مقدم گفت : بانک‌ها در رشد و توسعه استان بسیار نقش آفرین هستند و بهتر از هر مجموعه دیگری با وضعیت اشتغال استان آشنایی دارند.

جوانان سرمایه‌های کشور هستند در این شرایط دشوار اقتصادی چشم امید جوان‌های این استان به تلاش‌ها و دلسوزی‌های مدیران استان و مجموعه‌هایی مانند بانک‌ها و همچنین افراد صاحب سرمایه ست.

بزرگان دین بار‌ها و بار‌ها نسبت به ضرورت تلاش برای حل مشکلات مردم تذکر داده اند و این تلاش‌ها را بسیار ستایش کرده اند.

بانک‌ها باید در مورد کار‌هایی که امکان تصمیم گیری در مورد آن‌ها در استان وجود دارد را در همین جا انجام دهند و از ارجاع آن‌ها به مرکز حتما اجتناب کنند.

با ابلاغ بانک مرکزی باید ۸۷ درصد منابع موجود بانک‌ها در همین استان مصرف شود و باتوجه به وضعیت اشتغال استان اگر این منابع در کرمانشاه هزینه نشود و یا در استان دیگری صرف شود، یک خیانت است.

نگهداشتن منابع هنر نیست بلکه مدیری موفق است که با استفاده از همین اعتبارات در تولید و اشتغال جوانان نقش آفرینی کند.

بانک‌ها لیست موانع موجود در مسیر ارائه تسهیلات را مشخص کنند تا برای رفع آن‌ها در داخل استان و یا در سطح ملی اقدام کنیم. اگر بانکی در این زمینه اقدام نکند مدیر آن بانک مانند بقیه مدیران در فقر و مشکلات جامعه و آسیب‌های اجتماعی دخیل است.

بانک‌های خصوصی باید مانند دیگر بانک‌ها در استان شعبه مستقل و دارای اختیار تصمیم گیری داشته باشند و قابل قبول نیست تحت نظارت استان دیگری عمل کنند.

هر بانک خصوصی باید به تکلیف خود مبنی بر به کارگیری ۸۷ درصد منابع در تولید و اشتغال استان عمل کند و در غیر اینصورت شعبه خود را در این استان تعطیل کند و این تعطیلی کاملا به ضرر بانک مربوطه است.

بانک‌ها تنها وظیفه جمع آوری سپرده‌های شهروندان کرمانشاهی را ندارند بلکه در قبال تولید و اشتغال جوانان این استان هم مسئولیت دارند.

اموال مازاد بانکی باید تا پایان سال تعیین تکلیف شود و درآمد حاصل از این اموال به سمت تولید و اشتغال بازگردد.

کرمانشاه روزگاری مرکز چند استان فعلی بوده و جایگاه خاصی در کشور داشته است و باید با ارائه یک تصویر مناسب و جذاب از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، کارآفرینان را به سرمایه گذاری در این استان ترغیب کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.