استحصال ۵۵ میلیون متر مکعب آب باران در طرح‌های آبخیزداری بوشهر

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در ۳ مورد بارندگی اخیر، طرح‌های آبخیزداری استان افزون بر ۵۵ میلیون متر مکعب آب برداشت کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- سید رضا حسینی گفت: طرح‌های آبخیزداری استان در سه مورد بارندگی اخیر، ضمن استحصال و تغذیه افزون بر ۵۵ میلیون متر مکعب آب، در پیشگیری و مهار سیلاب‌های مخرب نقش قابل توجهی داشتند و موجب رضایت اهالی روستا‌ها و شهر‌های پایین دست شدند.

او می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود با اجرای دست‌کم ۵۰ سازه خاکی و سنگ و ملاتی با سطح تاثیر افزون بر ۲۷ هزار هکتار، دست‌کم ۲ میلیون متر مکعب آب در هر بارندگی به حجم مخازن قابل استحصال طرح‌های آبخیزداری اضافه شود.

به گفته معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر، اعتبارات اجرای طرح‌های آبخیزداری با افزایش ۶۷ درصدی نسبت به پارسال به هزار و ۲۳۴ میلیارد ریال رسیده است.

حسینی می‌گوید: طرح‌های آبخیزداری که تاکنون در استان اجرا شده است مساحتی بیش از ۴۳۶هزار هکتار از سطوح حوضه‌های آبخیز استان بوشهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نتیجه آن کاهش و کنترل فرسایش خاک و حمل رسوب، استحصال آب ناشی از بارش‌های سالانه، کنترل سیلاب‌های مخرب سالانه و کاهش خسارت احتمالی ناشی از آن است.

به گفته او، این طرح‌ها می‌توانند در هر مرحله آبگیری کامل، ۳۳ میلیون مترمکعب آب را استحصال و به سفره‌های زیرزمینی تزریق کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.