آیت الله ناصری گفت: برای جلوگیری از  تبخیر زیاد آب، باید بهترین نوع مدیریت مصرف را اعمال کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: طرح‌هایی که حاصل پژوهش‌های مختلف و متنوع است بسیار خوب و لازم هستند.

او می گوید: نکته بسیار مهمی که در ارتباط با این چنین طرح‌هایی باید به آن توجه شود این است که زمینه میدانی شدن این طرح‌ها فراهم و از آرشیو شدن و خاک خوردن آن‌ها جلوگیری شود.

به گفته او این طرح‌ها زمانی ارزش و اهمیت خود را به درستی به دست می‌آورند و به جایگاه واقعی خود می‌رسند که در مرحله عمل وارد شود و نتایج آن برای بهبود وضعیت جامعه و مردم مورد استفاده قرار گیرد.

این موضوع را نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در نشست شورای راهبردی سپاه الغدیر استان مطرح کرد.

ناصری یزدی می گوید: از نظر صرفه جویی، مدیریت مصرف آب و استفاده از سیستم‌های نوین در این عرصه طرح‌های خوبی تدوین شده و همچنان باید پژوهش صورت گیرد و همه این طرح‌ها به ارگان، نهاد و یا مجموعه مربوطه برای عملی شدن ارائه شود.

به گفته او صرفه جویی یکی از دستورات دینی ما است و باید مصرف درست را نهادینه کنیم.

امام جمعه یزد گفت: اگر مجموع این بحث‌ها و طرح‌های کارشناسی به استفاده بهینه و درست از آب و بهره وری بهتر از این نعمت الهی منجر شود بسیار اثرگذار است البته این موضوع به هیچ عنوان نباید به کنار گذاشتن کشاورزی منجر شود.

او می گوید: اگر کشاورزی تعطیل شود و زمین را در همه جا خشک کنیم، بر اساس نظرات تخصصی و کارشناسی بارندگی هم به همان میزان کمتر و کمتر می‌شود و به این ترتیب مشکلات افزایش میابد.

به گفته او  با مدیریت مصرف، زمینه آباد شدن روستا‌ها فراهم شود و با کمترین میزان مصرف بهترین و بالاترین بازدهی را خواهیم داشت.

او گفت: البته در این زمینه و در راستای جلوگیری از  تبخیر زیاد آب باید تحقیقات لازم صورت بگیرد و زمینه‌ای فراهم شود که بتوانیم بهترین نوع مدیریت مصرف را اعمال کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.