استاندار سیستان و بلوچستان به همراه جمعی از مدیران ارشد استانی، از کارخانجات آرد سازی شهر زاهدان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان؛ استاندار و هیئت همراه با بررسی فناوری مدرن و برتر به کار گرفته شده در این کارخانجات آرد شهر زاهدان در فرآیند‌های ذخیره سازی گندم آماده‌سازی گندم، تولید آرد، ذخیره سازی محصول، بسته بندی و بارگیری آرد، مجموعه انبار‌ها و سیلو‌های فلزی، آزمایشگاه کنترل کیفیت و ساختمان اداری، دستاورد‌های چندین سال در حوزه کارآفرینی و محصول سلامت محور و عزم بر توسعه پایدار را مورد رصد قرار دادند.

بعد از بازدید خطوط تولید آرد، جلسه‌ای در سالن کنفرانس کارخانه جهت بررسی و رفع مشکلات موجود برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر غلامعلی گنجعلی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان با اشاره به اینکه کارخانجات آرد استان دارای مدرن‌ترین و مجهز‌ترین خطوط تولید آرد در کشور هستند گفت: در سنوات گذشته آرد و نان استان جزء رتبه‌های برتر در سطح کشور بودند.

گنجعلی گفت: در حال حاضر تنها از ۲۵ درصد ظرفیت تولید کارخانجات آرد استان استفاده می‌شود چنانچه بتوانیم کل ظرفیت کارخانجات آرد بکار بریم، علاوه بر ایجاد اشتغال زایی زمینه صادرات آرد از استان به کشور‌های همسایه را فراهم می‌کند.

او گفت:ظرفیت ذخیره سازی گندم در سطح استان در حال حاضر بسیار مطلوب و رضایت‌بخش است که هیچگونه مشکلی در خصوص تامین آرد و نان استان در چند ماه اخیر نخواهیم داشت.

 گنجعلی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان در پایان یک سری از مشکلات و معضلات حوزه گندم آرد و نان استان را مطرح کرد و گفت: حمل آرد از کارخانه به درب برخی خبازی‌ها که مشکل اصلی اداره کل غله استان است و به جهت پایین بودن قیمت حمل آرد تاکنون حل نگردیده و مشکل دیگر جاده دسترسی کارخانجات آرد که از نظر پدافند غیر عامل بایستی به گونه‌ای باشد که بتوانیم به راحتی در دسترس داشته باشیم.

 استاندار استان در این بازدید نیز نسبت به وضعیت کارخانجات و بی‌توجهی به شرایط آن در گذشته انتقاد کرد و خواستار توجه بیشتر مسئولین استانی به این کارخانجات و همچنین حضور و بازدید در این کارخانجات و اتخاذ تصمیمات مقتضی برای حل مشکلات کارخانجات شد.

او  خواستار فراهم کردن زیرساخت‌ها برای صادرات آرد و فرآورده‌های آن از سیستان و بلوچستان به سایر نقاط کشور و از طریق مرز به کشور‌های همسایه شده و عنوان داشت: در گذشته سیستان انبار غله ایران بوده و باعث تأسف است که در شرایط کنونی گندم مورد نیاز خود را از نقاط دیگر کشور تامین نمایم و البته باید توجه داشت که سرمایه گذاری خوبی در استان صورت گرفته، اما در مواردی با ضعف در مدیریت‌ها مواجه هستیم که انشاءالله در سنوات آتی نسبت به رفع آن اقدام خواهیم  کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر بخشی
۱۱:۰۹ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
سلام برای قیمت
آخرین اخبار