مدیرکل سازمان انتقال خون کردستان گفت: به دلیل سرمای هوا و یخبندان معابر، تعداد داوطلبان روزانه اهدای خون در استان ۹۰درصد کاهش یافت که احتمال کاهش ذخایر خونی را به همراه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج محمد سعید کریمیان گفت: بصورت متوسط روزانه حدود ۱۵۰ مراجعه کننده داشتیم که این تعداد در هفته جاری به ۱۰ نفر در روز کاهش پیدا کرده است.

او می گوید: با توجه به بارش سنگین برف و برودت هوا که منجر به یخ زدگی معابرشده و تردد شهروندان را با مشکل مواجه کرده است، در هفته اخیر با کاهش ۹۰درصدی داوطلبان اهدای خون مواجه شدیم و بیم آن می‌رود که با ادامه وضعیت موجود، با کاهش خون و فروآورده‌های در استان مواجه شویم.

مدیرکل سازمان انتقال خون کردستان با بیان اینکه حیات بسیاری از بیماران به دریافت مداوم خون بستگی دارد، گفت: در حال حاضر تنها مرکز انتقال خون سنندج فعالیت دارد و مرکز سقز به دلیل انسداد محور‌های مواصلاتی و لزوم ارسال خون‌های اهدایی به مرکز استان برای فرآوری تعطیل است.

کریمیان مدت زمان نگهداری پلاکت را سه روز اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بانک خون استان از نظر ذخایر خونی شرایط مناسبی دارد، ولی با ادامه روند موجود، به ویژه در زمینه تامین فرآورد‌هایی مانند پلاکت به مشکل بر می‌خوریم.

او از شهروندان خواست از شنبه به مرکز انتقال خون سنندج مراجعه کنند و این مرکز از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر آماده دریافت خون از داوطلبان و اهداکنندگان است.

مدیرکل انتقال خون کردستان نیاز به خون را نیازی همیشگی اعلام کرد و گفت: بیماران خاص مانند مبتلایان به سرطان خون، تالاسمی و مصدومین حوادث رانندگی و مادران باردار از مصرف کنندگان خون و فرآورده‌های آن هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.