نفربر‌های زرهی ارتش برای امداد رسانی به در راه ماندگان و کمک به خودرو‌های گرفتار در برف محور‌های ارتباطی و گردنه‌های استان همدان وارد عمل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان گفت: پس از درخواست استانداری همدان از یگان ارتش برای امداد رسانی به خودر‌وهای گرفتار در برف گردنه اسدآباد، نفربر‌های زرهی تیپ ۳۱۶ عازم این گردنه سخت‌گذر و برف گیر اسدآباد شدند. هم اینک نیرو‌های ارتش با استفاده از نفربر‌های زرهی و بستن سیم بُکسل به خودرو‌ها در حال بازگرداندن خودرو‌های منحرف شده از مسیر اصلی به جاده شریانی هستند.

 مهرداد صفری گفت: یک تیم از نیروی پشتیبان با خودرو‌های زرهی در داخل پادگان آماده باش هستند تا در صورت ضرورت این خودرو‌ها نیز برای امداد رسانی وارد عمل شوند.

بارش برف و کولاک زمینی از ساعت ۱۲ ظهر گذشته سبب محدودیت دید و مسدود شدن جاده‌های همدان به سمت کرمانشاه و سنندج شد همچنین تردد از مسیر همدان به سمت ملایر نیز امکان پذیر نبود.

این مسیر‌ها همچنان از سوی عوامل پلیس راه مسدود شده و خودر‌های عبوری به سمت سنندج و کرمانشاه، از پاسگاه پلیس راه به سمت مرکز شهر بهار یا همدان بازگردانده شدند.

استان همدان دارای بیش از پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه شامل سه هزار و ۳۵۹ کیلومتر راه روستای، یک هزار و ۵۴ کیلومتر راه فرعی، ۹۴۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۸۵ کیلومتر آزاد راه است.

پلیس راه استان همدان با ۱۰۱ تیم در راستای اجرای طرح زمستانی در مسیر‌های ارتباطی و محور‌های کوهستانی استان حضور دارند.

همچنین ۳۴ پایگاه ثابت و سیار تیم راهداری با ۳۱۲ دستگاه خودرو کمک دار و ماشین آلات برف روب و نمک پاش و ۵۳۳ نفر نیرو در ۱۶ گردنه و ۴۵ نقطه برفگیر استان همدان مشغول کار و خدمت رسانی هستند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.