آب واژه ای به عظمت یک ثروت

سیزدهمین جشنواره نخستین واژه آب به همت امور آب و فاضلاب تربت جام برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - سعید روزی گفت: مردم ایران جزو پر مصرف‌ترین افراد درجهان هستند که برای مصرف یک فنجان چای ۱۵ لیتر آب برای تامین یک کیلو گوشت گاو ۱۵هزار لیتر و یک دانه تخم مرغ سه هزار لیتر آب مصرف می‌کنند.

مدیردفتر روابط عمومی وآموزش همگانی شرکت آبفای خراسان رضوی گفت: سالانه بیش از ۹۰درصد آب صرف حوزه کشاورزی می‌شود که باید به دنبال الگوی کشت محصول کم آب طلب و آبیاری نوین باشیم.

در ادامه فرماندار تربت جام هم گفت: کشورایران در مناطق خشک و نیمه خشک قراردارد و درمناطق خشک کمتر از ۵۰ میلیمتر بارندگی داریم که باید قدرو منزلت نعمت آب را باید بیشتراز این بدانیم و با توجه به تغییر اقلیم سالانه دو درجه افزایش دما داریم و بارندگی‌ها کمو با شدت و همراه با خسارت است.

حسین جمشیدی گفت: آب نقش اصلی در زندگی بشریت دارد که متاسفانه مردم ایران پرمصرف‌ترین کشور در حوزه انرژی‌ها و به ویژه آب در جهان مطرح هستند و استفاده صحیح از انرژی مورد کم توجهی و غفلت مردم قرارگرفته است.

فرماندار تربت جام معتقد است، فرهنگ‌صحیح درست مصرف کردن آب و دیگر انرژی هاباید در جامعه نهادینه و تبیین شود و سالانه به میزان زیادی انرژی، آب و نان که به سختی به دست می‌آید به راحتی به هدر می‌رود و دور ریخته می‌شود.

سرپرست امور آب و فاضلاب تربت جام هم گفت: بنیاد فرهنگی خیر نیکوکارحاج اکبر ابراهیمی بیش از ۱۴میلیارد تومان بزرگترین پروژه آب رسانی کشور را در روستا‌های محروم و مرزی و کم آب تربت جام هزینه کردند.

به گفته جعفری، بنیاد فرهنگی خیر نیکوکار حاج اکبر ابراهیمی برای رفع محرومیت منطقه درحوزه آب کمک‌های بنیاد فرهنگی را ادامه دهند تا نیاز ضروری مردم منطقه در تامین آب شرب مرتفع شود؛ آب به راحتی تامین نمی‌شود ودربرخی روستا‌ها از فاصله ۵۰ تا ۱۰۰کیلومتردورتر به روستا‌ها پمپاژ می‌شود و باید در مصرف بهینه آب همه همکاری کنند که درنبود این نعمت الهی قدرآن را می‌دانیم.

انتهای پیام//س.ج.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار