مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: در حال حاضر راه ارتباطی ۲۶۵ روستا که عمدتا در شهرستان‌های شمال غرب و غرب استان هستند، به علت بارش سنگین برف در چند روز گذشته مسدود است

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- امیر ظهرابی گفت : نیرو‌های راهداری در حال حاضر به صورت شبانه روزی در این محور‌های روستایی که مسدود شده است مشغول بازگشایی جاده هستند، اما با توجه به اینکه ارتفاع برف در بعضی از این مناطق به ۲ متر هم می‌رسد همین موضوع بازگشایی راه‌های ارتباطی را به تأخیر می‌اندازد.

از طرفی برخی از این راه‌های روستایی تا کنون چندین بار بازگشایی شده، ولی وزش باد و کولاک باعث مسدود شدن مجدد راه‌ها می‌شود.

تاکنون طی چندین مرحله توسط بالگرد هلال احمر بسته‌های غذایی در روستا‌های دور افتاده که راه دسترسی آن‌ها مسدود است توزیع شده و این روند همچنان تداوم دارد.

کلیه راه‌های اصلی استان باز است، با این وجود به دلیل یخ زدگی جاده‌ها از هم استانی‌ها تقاضا داریم در صورت امکان از تردد غیر ضرور در محور‌های برون شهری خودداری کنند.

در حال حاضر برق ۲۰ روستا در منطقه اورامانات و شهرستان دالاهو که راه ارتباطی آن‌ها مسدود شده قطع است که اگر راه این روستا‌ها بازگشایی شود، نیرو‌های اداره برق طی امروز و فردا برق این روستا‌ها را وصل خواهند کرد.

در این روز‌ها که دمای هوا به صورت محسوسی کاهش پیدا کرده در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا شاهد قطعی گاز نباشیم .

تمام محور‌های اصلی و شریانی استان در حال حاضر باز است

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : تمام محور‌های اصلی و شریانی استان در حال حاضر باز است، ۲۳ محور راه روستایی استان با تلاش راهداران زحمت‌کش در حال بازگشایی است.

فریبرز کرمی گفت: دیروز ۶۲ محور روستایی استان با تلاش راهداران بازگشایی شد.

وی تعداد ماشین‌آلات درگیر برای بازگشایی راه‌های روستایی را ۲۷۳ دستگاه عنوان کرد و گفت: ۳۱۷ نیرو و راهدار برای عملیات برف‌روبی و بازگشایی محور‌های روستایی تلاش کرده و هم اکنون نیز در حال خدمت رسانی هستند.

کرمی ادامه داد: در این مدت پنج هزار و ۸۸۴ کیلومتر باند برف‌روبی شده که برای آن بیش از ۲ هزار تُن شن و نمک مصرف شده است

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.