رئیس پیشین ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی گفت بین ۷۰ تا ۸۰ درصد فلسطینیان ساکن کرانه باختری طرفدار حماس هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان - احمد الکومی، خبرنگار المانیتور در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: گادی آیزنکوت در مصاحبه با روزنامه معاریو اعلام کرد که بین ۷۰ تا ۸۰ درصد فلسطینیان ساکن کرانه باختری طرفدار حماس هستند و ارتش هر سال بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ چریک احتمالی را بازداشت می‌کند.

رئیس پیشین ستاد کل ارتش رژم صهیونیستی گفت: فوران خشم مردمی علیه اسرائیل در کرانه باختری، هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد و بالاخره اتفاق خواهد افتاد.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس درباره هشدار منابع امنیتی رژیم صهیونیستی درباره گسترش مقاومت در جنین، گفت: این نگرانی اسرائیل درباره گسترش مقاومت ثابت می‌کند که مقاومت در کرانه باختری در حال گسترش یافته و انقلاب واقعی و بزرگ در همه شهر‌های کرانه باختری در حال شعله ور شدن است.

حملات شهرک نشینان، اقدامات نظامیان صهیونیست و بن بست افق سیاسی باعث شده است تا گردان‌های شهدای الاقصی، با وجود سپری شدن ۱۶ سال از اعلام منحل شدن آن، بار دیگر به شهر‌های کرانه باختری بازگردند.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز سیاست‌های توسعه طلبانه و تجاوزگری‌هایی که رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان مرتکب می‌شوند را جنگ رسمی با روند صلح عنوان کرد.

به گفته این وزارتخانه شهرک سازی‌های گسترده رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و تخریب خانه‌های فلسطینیان، تحت پوشش کامل کابینه این رژیم و دستگاه قضایی آن صورت می‌گیرد و با حمایت آن‌ها شهرک نشینان و گروه‌های مسلح هر آنچه را در کرانه باختری و مشخصا شرق قدس قرار دارد، متعلق به خود می‌دانند.

مقامات صهیونیست طرح‌هایی برای ساخت حدود ۳۵۰۰ خانه در قدس شرقی را به تصویب رساندند که ساخت آن‌ها در جریان است.

وزرای خارجه چند کشور اروپایی شامل فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا از مقامات صهیونیست خواستند شهرک سازی در قدس شرقی را متوقف کنند.

چهارشنبه گذشته نظامیان صهیونیست با یورش به خانه یکی از فلسطینیان در قدس شرقی ضمن تخریب این خانه، ساکنان آن را وادار به ترک آن محل کردند. گفته می‌شود این خانواده فلسطینی دهه‌ها در این محل زندگی می‌کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار