سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: سیر مراجعین مبتلا به اُمیکرون در خوزستان فزاینده بوده و نسبت به هفته قبل بیشتر از ۲ برابر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - محمدحسین سرمست گفت: میزان بیماران مثبت کرونایی در خوزستان سیر فزاینده‌ای داشته و به نظر می‌رسد سویه اُمیکرون در استان غالب شده است.

به گفته او در شبانه روز گذشته یک هزار و ۲۰۰ مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی داشتیم، ولی نباید این تعداد را آمار نهایی فرض کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با توجه به اینکه ۹۰ درصد بیماران خفیف هستند لذا بیشترین تاکید ما بر رعایت ایمنی و حفاظت شخصی یعنی ماسک زدن و واکسن زدن است که با رعایت آن می‌توان، سپر ایمنی برای خود ایجاد کنیم.

این مقام مسئول می گوید: اگر ماسک زدن و واکسیناسیون به خوبی انجام نشود مردم در معرض بیماری قرار می‌گیرند چرا که قدرت سرایت اُمیکرون چند برابر نوع‌های قبلی است.

با شیوع کرونا ویروس شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی ستاد کرونا تنظیم و به همه ابلاغ شد و نظارت‌های بر رعایت آن‌ها انجام می‌شود.

همزمانی بروز سویه‌های اُمیکرون و دلتا‌ می‌تواند خطرناک باشد و علاوه بر افزایش انفجاری موارد ابتلا، موارد مرگ را هم افزایش دهد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار