مصرف روزانه گاز در لرستان به ۱۱ میلیون مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: با توجه به سرما و برودت هوا طی روز‌های اخیر میزان مصرف روزانه گاز در استان به بیش از ۱۱ میلیون مترمکعب رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد - به گفته کرم گودرزی با توجه بارش برف و سرمای هوا طی روز‌های گذشته میزان مصرف روزانه گاز در استان ۶۴ درصد افزایش داشته و این در حالیست که این میزان در زمان مشابه سال گذشته ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب بوده است.

وی گفت: این در حالیست که روز‌های قبل از بارش برف و برودت هوا میانگین مصرف روزانه گاز طبیعی در ۲ بخش خانگی و صنعتی این استان ۹ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۶۶ مترمکعب بوده است.

وی با بیان اینکه اکنون بیشترین میزان مصرف گاز لرستان در بخش خانگی است می گوید: به همین منظور در راستای تامین گاز مورد نیاز و جلوگیری از افت فشار شبکه در روز‌های اخیر، مصرف صنعتی استان محدود شده است.

گودرزی با توصیه بر رعایت دمای رفاه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد ادامه داد: استفاده از لباس مناسب و وسایل گرماشی استاندارد، نصب پرده ضخیم در منازل و خاموش نمودن وسایل گرمایشی اتاق‌های کم مصرف باعث جلوگیری از هدر رفت انرژی گاز خواهد شد.

وی افزود: شرکت گاز لرستان تامین کننده بیش از ۷۰ درصد سبد انرژی استان می‌باشد و تاکنون توانسته ۹۹/۸ درصد جمعیت خانوار شهری و بیش از ۹۲ درصد جمعیت خانوار روستایی را از این انرژی پاک بهره‌مند سازد.

وی عنوان کرد: هم اکنون ۵۷۷ هزار و ۲۲۷ مشترک گاز در لرستان وجود دارد که از این مجموع ۵۴۵ هزار و ۷۶۴ مشترک خانگی، یک هزار و ۹۸۵ مشترک صنعتی و ۲۹ هزار و ۴۷۸ مشترک عمومی از این خدمت برخوردار هستند.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.