رئیس شورای عالی بیماران خاص استان کرمانشاه گفت : تاکنون ۳۷ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص در استان کرمانشاه شناسایی شده، اما تعداد این بیماران قطعا خیلی بیشتر است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- حسین بیگلری گفت : از آنجاییکه شورای عالی بدون بودجه دولتی و حمایت سایر نهاد‌ها اداره می‌شود، سعی کردیم برای هر قشر از بیماران یک انجمن را تشکیل دادیم و هم اکنون ۶ انجمن سرطان، طالاسمی، ام‌اس، هموفیلی، سی‌اف و دیابت در زیرمجموعه این شورا فعالیت می‌کنند.

متاسفانه بیشتر بیماران ام‌اس از جوانان و دانشجویان هستند و اگر فکری به حال آن‌ها نشود و بعد از فارغ‌التحصیلی با بیکاری مواجه خواهند شد که این شرایط باعث افزایش و توسعه این بیماری در جامعه است.

تعداد بیماران دیابت در استان کرمانشاه ۱۸ هزار نفر، تلاسمی ۲۰۰، هموفیلی۲۴۰ و سی‌اف ۱۰۰ نفر است دیابت یک بیماری خاموش است که به کلیه و چشم هم آسیب می‌زند و تعداد آن هم خیلی بیشتر می‌تواند باشد و باید بدانیم که سرمنشا همه بیماری‌ها دیابت است، اما متاسفانه به عنوان نمونه فقط ۲ متخصص غدد در استان داریم که هر سه ماه وقت می‌دهند و اگر بیمار به موقع درمان نکند کلیه اش از کار می‌افتد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.