نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی از اختصاص بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی محرومیت‌زدایی به نیشابور، فیروزه و زبرخان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - احسان ارکانی در جمع اصحاب رسانه نیشابور گفت: مهمترین اقدامات که در یک سال گذشته در حوزه انتخابیه انجام شده این است که برای اولین‌بار در مجلس شورای اسلامی جدا از بودجه شهرستان بودجه‌ای نام بودجه محرومیت زدایی تصویب شد که به شهرستان‌های اختصاص داده شده است.

به گفته او سهم نیشابور بزرگ از بودجه محرومیت‌زدایی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است که در حوزه آب، بهداشت، راه و نوسازی مدارس اختصاص داده شده است.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اجرای طرح مسکن ملی در نیشابور با مشکل کمبود زمین مسکن مواجه شدیم که در طرح تفصیلی ساخت و ساز در نیشابور به مرز خودش رسیده بود و اساساً ساخت و ساز در خارج از طرح تفصیلی در محدوده شهری حساب می‌شود که امکان ساخت و ساز وجود نداشت، اما این معضل با حضور وزیر راه و شهرسازی در نیشابور و بازدید از زمین مورد نظر مقرر شد که این زمین به محدوده شهری اضافه شود و که ساخت مسکن ملی در نیشابور آغاز شده است.


بیشتر بخوانید




 ارکانی گفت: علت عدم پیشرفت منطقه گردشگری خیام و عطار یک کبود بودجه در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری است و همچنین بافت تاریخی منطقه باعث عدم ساخت و ساز و توسعه این منطقه شده است؛ که با رایزنی‌های انجام شده با مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان قرار بر این است محدوده فعلی حریم شهر کهن نیشابور اصلاح شود و زمین‌های که میراث مانع ساخت و ساز در آن می‌شود آزاد سازی شود که این باعث ایجاد اماکن گردشگری، توریستی و گردشگری می‌شود.

 نیشابور معادل ۴/۹۸ درصد وسعت از ۴۸۵، ۱۱۶ کیلومترمربع و ۰/۳۵ درصد وسعت کل کشور بوده از نظر جمعیت نیشابور جایگاه دوم در استان و بیست و نهم در کشور را دارد. نیشابور سی و یکمین شهر پرجمعیت در بین شهر‌های ایران بوده است.


انتهای پیام//ر. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.