رئیس مخابره طالبان گفت که در گذشته مدیریت دیتاسنتر را کاملا خارجی‌ها بر عهده داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت داخله طالبان می‌گوید که پس از سقوط حکومت پیشین، بسیاری از بخش‌های این وزارت به شمول ریاست مخابره، بخش پایگاه اطلاعاتی (دیتابیس) و بخش‌های دیگر غیر فعال شده بودند اما اکنون با گذشت بیش از ۵ ماه، دوباره فعال شده‌اند.

 انجینر محمد ابراهیم، رئیس مخابره و تکنالوژی عمومی وزارت داخله طالبان گفت: در گذشته مدیریت این دیتاسنتر را به گونه کامل خارجی‌ها به پیش می‌بردند. بعد از روی کار آمدن طالبان هیچ چیزی از این دیتاسنتر فعال نبود و تمام سیستم از بین رفته بود.

به گفته مسئولان وزارت داخله طالبان، دوربین‌های امنیتی در شهر کابل و لایت‌های دیگر کشور نیز فعال شده‌اند.

انجینر محمد ابراهیم، رئیس ریاست مخابره و تکنالوژی عمومی وزارت داخله طالبان گفت: این مدیریت به شمول شهر کابل در تمام ولایات به هزاران دوربین دارند و به خاطر تأمین امینت فعال و نصب شده است.

این در حالی است که حدود یک سال قبل، امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهور فراری کشور، از طرح نصب دوربین‌های پیشرفته امنیتی مداربسته در پایتخت، برای مبارزه با جرایم به ارزش صد میلیون دالر خبر داده بود.

آخرین بار حدود 14 سال پیش بود که نیروهای امنیتی افغانستان در شهر کابل به دوربین‌های مداربسته مجهز شدند. از آن پس تاکنون، این شهر فناوری دوربین‌های مداربسته‌ خود را توسعه نداده است. در آن زمان برخی مناطق شهر کابل زیر پوشش دوربین‌های مداربسته پولیس قرار گرفت و بیش از ۱۵۰ دوربین که فقط ۲۰ درصد از سطح شهر کابل را پوشش می‌دادند، نصب شدند. اتاق فرمان این دوربین‌ها در فرماندهی پولیس کابل است.

برخی شهروندان انتظار دارند که با فعال شدن دوباره بخش پایگاه اطلاعاتی و دوربین‌های امنیتی، میزان جرم‌های جنایی در کشور کاهش یابد.

انتهای پیام/ ر

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار