آزادی بیش از ۱۵۰ محکوم مالی در یزد

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی ۱۵۶ محکوم مالی جرائم غیر عمد از ابتدای امسال تا کنون خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - سید مسعود عظیمی، گفت: بدهی این مددجویان مبلغ ۶۱۳ میلیارد ریال بود که مبلغ ۴۹۲ میلیارد ریال از سوی اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: مابقی مبلغ ذکر شده از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین، نیکوکاران و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۲۱ ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۵۶ نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

او گفت: از این تعداد افراد آزاد شده ۱۱۰ مددجو محکوم مالی، ۱۹مددجو محکوم نفقه، ۱۴ مددجو محکوم پرداخت مهریه، ۹  مددجو محکوم پرداخت به دیه حادثه کار، ۳ مددجو محکوم به پرداخت دیه تصادفات رانندگی و ۱ مددجو محکوم به پرداخت دیه غیر عمد بودند.

این مقام مسئول گفت: از این تعداد آزادی ۳۷ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین با همت مددکاران این ستاد و ۱۱۹ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شده که از این تعداد ۱۳ مددجو زن و ۱۴۳ مددجو مرد بودند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) ستاد دیه اقدام به برگزاری مراسمی با عنوان گلریزان مهر فاطمی ویژه آزادی مادران در بند نمود و با کمک‌های خیرین، موسسات خیریه و کارخانه‌ها و شرکت‌ها موفق به آزادی مادر در بند شده و هم اکنون یزد زندانی زن محکوم مالی جرائم غیر عمد مشمول کمک ندارد.

عظیمی گفت هم اکنون تعداد ۵۱ محکوم مالی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان یزد به سر می‌برند که برای آزادی آن‌ها مبلغی قریب به ۲۳ میلیارد تومان نیاز است.

این مقام مسئول گفت: ستاد دیه یک موسسه خیریه غیرتجاری و غیر انتفاعی است که تنها در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی فعالیت می‌نماید.

این مسئول گفت: نیکوکاران و خیرین می‌توانند کمک‌های خود را برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به حساب‌های ستاد دیه استان یزد به شماره کارت مجازی ۳۲۳۱-۰۰۰۰-۶۰۷۰-۶۲۷۷ و شماره حساب ۰۱۰۸۸۸۸۸۸۸۰۰۲ بانک ملی، ۶۶۶۶۶۶ پست بانک و یا با شماره گیری کد دستوری #۱۱۳۳۶۶۵۵ کمک‌های خود را به حساب ستاد دیه استان یزد واریز نمایند.

عظیمی گفت: شماره تلفن ۳۶۲۹۸۲۰۰ روابط عمومی ستاد دیه استان یزد پاسخگوی سوالات عموم خیران و مردم نیکوکار پیش‌بینی شده که می‌توانند اقدام کنند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.