اشتغال پایدار از مهمترین آثار توسعه منطقه‌ای و پایانه‌های بندری در چابهار

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه همایش لجستیک چابهار گفت: از مهمترین آثار توسعه منطقه‌ای در چابهار ایجاد اشتغال پایدار است .

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - جلیل اسلامی گفت: از مهمترین آثار توسعه منطقه‌ای در چابهار ایجاد اشتغال پایدار است و تکمیل زیرساخت‌های پسکرانه‌ای برای اتصال زنجیره تامین و استفاده از ظرفیت‌های ترانزیتی بندر چابهار و توسعه ظرفیت دریایی اهمیت بسزایی دارد.

او گفت: از مهمترین آثار توسعه منطقه‌ای در چابهار ایجاد اشتغال پایدار است و بنادر و پایانه‌های دریایی در کنار اشتغال در حین ساخت، اشتغال بعد از ساخت و در زمان بهره برداری را خواهد داشت.

اسلامی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی با ساخت و توسعه بندر چابهار با ظرفیت بیش از ۸ میلیون تن در فاز یک، از سازمان‌هایی است که اولین قدم را در توسعه زنجیره حمل و نقل کالا در منطقه برداشته و توسعه این بندر در فاز‌های بعدی هم ادامه خواهد داشت.

عضو هیات عامل سازمان بنادر با اشاره به اینکه در حوزه دریایی غیر از بندر چابهار پروژه‌های زیادی در حوزه مکران برای توسعه وجود دارد اظهار کرد: طرح بندر بزرگ کشور در این سواحل در حال طراحی است که در آینده از بزرگترین بنادر منطقه خواهد بود.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰ درصد از تجهیزات که در قرارداد چابهار پیش بینی شده بود در بندر مستقر شده تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم از همه ظرفیت‌های ترانزیتی چابهار برای حمل کالا در این مسیر استفاده کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار