رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: محور مهاباد_ بوکان (جاده برهان) پس از گذشت ۵ روز متوالی بازگشایی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد- محسن خادمی گفت: پس از بارش برف سنگین در اوایل هفته گذشته محور مهاباد_ بوکان (جاده برهان) به علت تداوم کولاک شدید که در طی ۱۰ سال اخیر بی سابقه بوده، مسدود شده بود که با تلاش عوامل راهداری پس از گذشت ۵ روز متوالی مجدد بازگشایی شده است.

وی گفت: عوامل راهداری از چند روز گذشته عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی را در تمامی محور‌ها آغاز کرده‌اند، اما با توجه به برودت هوا و تداوم بارش‌ها در نقاط برف گیر، سطح جاده‌ها بسیار لغزنده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد می‌گوید: این محور برای ۲ بار در هفته قبل به علت برف و کولاک شدید مسدود اعلام شده بود.

به گفته‌ وی ارتفاع برف در این محور در گردنه‌های برف گیر آن به ۱ تا ۱.۵ متر نیز رسیده بود.

خادمی می‌گوید: رانندگان از سفر‌های غیرضروری تا مساعد شدن شرایط امتناع کنند و برای آگاهی از وضعیت جاده‌ها با سامانه ۱۴۱ راهداری تماس بگیرند.

محور مهاباد به بوکان در جاده برهان به طول ۶۵ کیلومتر به علت آنکه ارتباط‌دهنده استان‌های کردستان و آذربایجان‌غربی به‌شمار می‌رود همواره یکی از پرترددترین محور‌های جنوبی استان است.

انتهای پیام/ س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.