معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: کمتر از ۱۰ درصد مادران باردار استان همدان تاکنون واکسن دُز سوم کرونا را تزریق کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- فاطمه ترکمان اسدی گفت: با بیان اینکه آمار واکسیناسیون مادران باردار مناسب نیست.

او می گوید: ۶۶ درصد بانوان باردار نوبت اول و ۵۰ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده و آماز دُز سوم بسیار ناچیز است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۲ میلیون و ۷۶۳ هزار و ۲۶۶ دُز واکسن تاکنون در استان همدان تزریق شده است.

روزانه هفت هزار و ۹۱۶ دز واکسن در این استان تزریق می‌شودو این درحالی است مراکز واکسیناسیون استان توانایی تزریق روزانه بیش از ۱۰ هزار  دُز واکسن را دارند.

او افزود: ۹۱/۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال نوبت اول، ۷۹/۱ درصد نوبت دوم و ۲۰ درصد دُز سوم را تزریق کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: تزریق و همراه داشتن کارت واکسن برای ورود به اماکن عمومی، ورزشی و پاساژها، باشگاه‌ها و دیگر اماکن الزامی شود تا مردم بدانند در صورت تزریق نکردن واکسن نمی‌توانند از یکسری خدمات بهره‌مند شوند.

ترکمان اسدی می گوید: ضریب روزانه واکسیناسیون در استان همدان به هفت دهم رسیده و به منظور بالا بردن این ضریب تعداد مراکز واکسیناسیون از ۶۷ به ۷۶ ایستگاه در یک هفته گذشته افزایش یافته است.

افراد بین ۱۲ تا ۱۸ سال، افرادی بالای ۶۰ سال و بانوان باردار به عنوان جامعه پرخطر و آسیب پذیر در برابر ویروس کرونا شناخته می‌شوند که میزان واکسیناسیون دو گروه سنی نخست مطلوب است.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.