عبدخانی گفت: با اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا، فاصله بین تولیدکننده با شبکه توزیع مشخص می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - معاون بازرسی ونظارت سازمان صمت ایلام گفت: مزیت این طرح شفافیت قیمت گذاری توسط عوامل زنجیره تولید، توزیع و عرضه کنندگان است و عرضه کنندگان می‌بایست سود متعارف را در شکل رقابتی و حداکثر تا سقف ابلاغی اعمال نمایند و با اجرای کامل طرح، کالا با قیمت مناسب به دست مصرف کننده می‌رسد.

عبدخانی گفت: در فاز اول این طرح انواع آب میوه، آب معدنی، ماءالشعیر، نوشابه گازدار، غذاساز، نوشیدنی ساز، چرخ گوشت و ماکروویو از تاریخ ۲۷ آذرماه و انواع پودر لباسشویی، دستمال‌کاغذی، پوشک بچه، یخچال فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی از تاریخ ۴ دی ماه سال جاری مکلف به درج قیمت تولیدکننده شدند.

او گفت: فاز دوم طرح که از ۱۹ دیماه اجرایی شده است شامل انواع لنت ترمز، فیلتر روغن، روغن موتور، محصولات شوینده، محصولات سلولزی، سس، رب، کنسروها، ترشیجات و ماکارونی است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مقابله با گرانفروشی، طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا آغاز کرده و هدف از اجرای این طرح علاوه بر مقابله با گرانفروشی و شفاف‌سازی قیمت‌ها، بهره‌مندی قانونی و منطقی هر یک از عوامل زنجیره تولید، توزیع و عرضه از سودهای مصوب قانونی و همچنین کاهش بهای پرداختی توسط مصرف کنندگان است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.