رکورد سالانه تولید واگن در کشور شکسته شد

با تولید ۵۱۰ واگن در واگن پارس مپنا رکورد تولید واگن در کشور شکسته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اراک - علی آبادی مدیرعامل گروه مپنا گفت: این افزایش تولید با حمایت از کارکنان و صنعتگران محقق شده و هنوز ظرفیت وجود دارد تا به تولید سالانه اضافه شود.

به گفته علی آبادی تامین نیاز کشور به لوکوموتیو در داخل بدون مانع است.

سال گذشته در این شرکت ماهانه ۲۵ واگن تولید می‌شد و امسال این میزان به تولید ۱۰۰ واگن در ماه رسیده و برنامه برای افزایش آن به ۱۲۰ واگن در ماه در حال انجام است.

تا کنون ۱۲ هزار انواع واگن باری (نیمی از واگن‌های باری کشور)، ۴۰۰ دستگاه واگن مسافربری و ترنست و ۳۰۰ واگن مترو در شرکت واگن پارس اراک تولید شده است.

مولانژاد مدیر عامل واگن پارس گفت: برای این رکورد شکنی دستگاه‌ها و ماشین آلاتی که کنار گذاشته شده بود به کار افتاد واکنون نیرو‌ها در حال کارند.

احمدی مدیر هلدینگ ریلی کشور هم با اشاره به افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی به ظرفیت اسمی کارخانه از ادامه تلاش‌ها برای تولید بیشتر خبر داد.

از جمله محصولات تولیدی شرکت واگن سازی واگن پارس مپنا واگن "بالاست" است که برای حمل شن و ماسه ساخته شده و در معادنی که مجهز به سیستم تیپر نباشند و از پل تخلیه استفاده می‌شود، کاربرد دارد.

سردار فرحی جانشین وزارت دفاع هفته پیش در سفر اراک و سرکشی به واگن پارس از رونق این کارخانه و تلاش مپنا برای احیای این کارخانه از آغاز انتقال سند واگن پارس از وزارت دفاع به مپنا خبر داد.

او می گوید: تا پایان امسال سند کارخانه به مپنا واگذار می‌شود تا روند تولید و عقد قراداد بیش از گذشته آسان شود.

دو هفته پیش هم خانم رومینا گوادالوپه‌پرز راموس سفیر کشور بولیوی در ایران در دیدار از واگن پارس اراک گفت: قرار است پس از این بازدید چند روزه و آشنایی با توانمندی‌های صنعتی گزارشی تهیه و به مقامات بولیوی داده می شود تا در صورت توافق نهایی قرارداد‌هایی در بخش واگن و قطار‌های شهری اجرایی شود.

آذر امسال هم میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در حاشیه بازدید از ۴ کارخانه و صنعت بزرگ اراک گفت: وضعیت واگن پارس مناسب است، تلاش‌ها در واگن‌پارس نتیجه بخش بوده و باید از الگوی کاری واگن پارس برای حل مشکل کارخانه‌ها استفاده کرد.

مهر امسال هم مولانژاد مدیرعامل واگن پارس اراک در جریان دیدار سفیران آفریقای جنوبی و بنگلادش از این کارخانه گفت: توافق برای تعمیر و نوسازی ۱۰۰ واگن حمل گاز کشور آفریقای جنوبی در کارخانه واگن پارس در مرحله مقدماتی است و با این کشور در حال رایزنی هستیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.