استاندار سیستان و بلوچستان گفت:استان با اقدامات مطلوب صورت گرفته جزو استان‌های برتر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور بشمار می‌رود.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - حسین مدرس خیابانی در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان که با محوریت طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد، گفت: استان از حوزه تامین زمین برای ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن عبور کرده و به مرحله واگذاری پروژه‌ها به پیمانکار رسیده است.

او گفت: همچنین به منظور اشتغال نیرو‌های بومی استان نیز در ۱۰ شهر ۲۵ هزار نفر در ۳۶ رشته تخصصی مسکن در حال آموزش هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان خانه دار شدن دهک‌های پایین جامعه، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را از مهمترین مزایای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان بر شمرد و گفت: با پیشرفت فیزیکی مطلوب، ۱۵۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان تا پایان سالجاری و ۸۰۰ واحد نیز تا تابستان سال آینده تحویل متقاضیان می‌شود.

مدرس خیابانی از واگذاری بخشی از اختیارات شورای تامین مسکن استان به فرمانداران خبر داد و گفت: به منظور تسریع در اجرای پروژه‌ها برخی از اختیارات نظیر تعیین نرخ پایه به فرمانداران به عنوان روسای شهرستانی طرح واگذار می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: ۱۶۱هزار و ۱۱۸ نفر در سراسر استان تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که با بررسی‌های انجام شده ۱۴ هزار نفر تایید نهایی شدند.

عطاء اله اکبری گفت: تعداد ۱۰ هزار و ۸۳۳ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان وجوه خود را در قالب اقساط اول و دوم به بانک پرداخت کرده اند که ۹ هزار و ۶۲۱ نفر از این تعداد به تعاونی‌ها و انبوه‌سازان معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار