رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: توجه و حمایت از ارتقای فعالیت بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی و فراهم کردن بستر‌های مناسب برای فعالیت آنان یک ضرورت است.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - احمد راستینه هفشجانی گفت: یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی در هر کشوری سلامتی آن جامعه محسوب می‌شود و رسیدن به این مهم نیازمند زیرساخت‌هایی است که یکی از آن‌ها ورزش برای نیمی از جامعه یعنی همان بانوان است؛ توجه به ورزش بانوان نه تنها یک انتخاب بلکه یک الزام غیر قابل انکار است.

توجه و حمایت از ارتقای فعالیت بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی و فراهم کردن بستر‌های مناسب برای فعالیت و حضور آنان در عرصه‌های قهرمانی ملی و بین المللی یک ضرورت است.


بیشتر بخوانید


توجه به بانوان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک اصل اساسی است که در تمام عرصه‌های علمی، پژوهشی، پزشکی و حتی ورزشی شاهد آن هستیم.

تبعیض‌هاى زیادی بین ورزش بانوان و آقایان وجود دارد از کمبود فضای فعالیت آنان گرفته تا نبود امکانات ورزشی مناسب؛ بانوان ورزشکار ما نیازمند مکان‌های اختصاصی برای فعالیت‌های ورزشی هستند که متاسفانه در طول سال‌های متمادی به این موضوع کمتر توجه شده است فراهم کردن بستر‌های مناسب و جبران کم و کاستی‌های آنان از ضروریات مهم توسعه کشور است.

فراهم کردن زیرساخت‌های فعالیت بانوان در ورزش از نیاز‌های ابتدایی آن‌ها است و باید توسعه برخی از رشته‌های ورزشی بانوان که متناسب و هماهنگ با ظرفیت بومی، ملی و فرهنگی کشور است، را در میادین بین المللی معرفی کنیم، لذا این مهم در کمیته تربیت بدنی مجلس مورد توجه و تمرکز جدی نمایندگان قرار گرفته است.

توجه به زیرساخت‌های ورزشی و فراهم کردن زمینه حضور زنان در مقاطع مختلف ورزشی به عنوان نیمی از جامعه بهترین هدیه برای بانوان ورزشکار است و مجلس به شدت پیگیر این مهم خواهد بود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار