با ثبت دستگاه‌های کارتخوان خود در سامانه مالیاتی، از ۳۶ میلیون تومان معافیت مالیاتی سال ۱۴۰۰ بهره‌مند می‌شوید.

باشگاه خبرنگاران جوان - یکی از زیرساخت‌های اصلی برای اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، ساماندهی کارتخوان فعالان اقتصادی است.

طبق گفته رئیس سازمان امور مالیاتی، قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی باید از چند ماه گذشته اجرایی می‌شد، اما از آنجایی که زیرساخت‌های آن فراهم نبود، به تاخیر افتاده است. امیدواریم هرچه سریعتر این بستر‌ها و زیرساخت‌های لازم ایجاد شود تا بتوانیم فراخوانی به مودیان بزرگ داشته باشیم.

منظور گفت: در تلاشیم تا در سامانه‌های موجود، پرونده‌های مالیاتی در اختیار مودیان قرار گیرند تا هر فرد پرونده خود را مطالعه و در صورت لزوم اطلاعات تکمیلی یا اعتراض خود را ثبت کنند.

در همین راستا، ثبت کارتخوان فعالان اقتصادی در سامانه سازمان امور مالیاتی تا پایان دی فرصت داشت که به علت تعداد مراجعان زیاد و اختلالاتی که در پایان دی ایجاد شده بود، تصمیم به تمدید این مهلت زمانی گرفته شد.

به گفته برزگری مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند و هوشمندسازی نظام مالیاتی، مرحله ابتدایی اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تعیین تکلیف کارت خوان هاست. از تعداد ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه کارتخوانی که از بانک مرکزی داشتیم، ۳ میلیون و ۵۱۸ هزار تعیین تکلیف شده اند.

ثبت به موقع کارتخوان ها در سامانه، مشمول معافیت مالیاتی می شود

صاحبان کارتخوان‌ها اگر تا پایان بهمن ماه نسبت به رسیدگی به دستگاه‌های خود اقدام نکنند، سه اقدام عدم استفاده از مشوق برای فعالان اقتصادی، جرایم و غیرفعال سازی کارتخوان‌ها نسبت به آن‌ها اعمال خواهد شد.

او گفت: اصناف و دارندگان کارتخوان در صورت ثبت کارتخوان‌های خود در سامانه سازمان امور مالیاتی، می‌توانند از مشوق‌هایی از جمله معافیت مالیاتی که برای سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۶ میلیون تومان است، بهره‌مند شوند.

مالیات بر دستگاه کارتخوان وجود خارجی ندارد. بلکه از سود فعال اقتصادی مالیات گرفته می‌شود. ثبت کارتخوان‌ها سبب می‌شود تا از پرداخت مالیات بیشتر توسط مودی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
یه زمانیی مثل گندم می کاشتن حالا درو میکنن نگران نباشید از حسابتون برداشت میکنن تا زیاد اعصابتان بهم نخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
بعضی دوستان یا می دانند یا خودشان را به بی اطلاعی زدند اگر چهار تکه لباس در خونه می فروشی مالیات نمی خواهد ولی می دانم چهارصد تیکه می فروشی و هر تیکه هزار تا پنجاه هزار سود می کنی ..مالیات حق دولت است و ما ایرانیان بسیار فرار مالیاتی داریم الان پزشکان و دندانپزشکان نقدی می گیرند و چرا و ایا درامد واقعی را بیان و مالیات واقعی می دهند یا لوازم یدکی خودرو که ساعتی اجناس داشته را بالا می برد و ایا مالیات درست می دهد ..یه باطریساز کنار منزل من که قول خودش روزانه ۶میلیون درامد که سالانه حدود دو میلیارد و پارسال پانصد هزار مالیات داده و حالا کارتخوان مشخص می کنه که کم اظهاری و شاید هیچ اظهاری دروغ داشته و مالیات واقعی را نمی دهد اگر کسی درامد نداره نگران چی هست و مالیات نمی گیرند ولی پزشکان و دندانپزشکان و ارتوپد و سونوگرافی و داروخانه داران و تراشکاران و صافکاران خودرو و مکانیکان و رستوران داران و عمده فروشان مواد غذایی که انبار و احتکار هم دارند مالیات واقعی و درست نمی دهند و خودتان قضاوت کنید...چطور من کارمند از شش تومان حقوق باید ۴هزار کسر شود ولی کاسب با ۶۰میلیون درامد مالیات ندهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
سلام عزیزان مثلا من کاسبم 20ملیون دستی به همسایه دادم یه هفته بعد پس میده و کارت می‌کشه و تراکنش برای مالیات مد نظر است یا من کفاش. هستم میرم جنس بخرم 4قلم میشه 1ملیون بعد خرد خرد پس بگیرم یا هر چیز دیگه این داستان مشکل داره بررسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
مغازه دار هم میکشه رو قیمت اجناسش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
من که چند وقته پول نقد میدم هرجا میرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
ما که هرسال برا مغازه مالیات میدیم.دیگه مالیات کارتخوان چیع؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
عزیزم داستان یه مارمولک دارم رو پایی میزنه هست اول برو جلو بعد ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
اول جایزه می دادن برا گرفتن پوز الان تهدید می کنند به سامانه وصل نشوید قطع می شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
ما که دو تکه لباس تو خونه می‌فروشیم و پول نون و ماست شام هم در نمیاد چجوری مالیات بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
ما که کرایه مغازه میدیم مالیات چه معنی میده
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۰۳ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
اخه ادم عاقل بالغ که مالیات نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
خدا از شما نگذر که چشم به این نان خشکه سفره مردم قشر ضعیف دارید باید از یه کاسبی که روزی 1 تا 2 میلیون کارت میکشه اجاره مغازشم در نمیاد مالیات بگیرید بدین به یه سری نجومی بگیر یا بدن به آقا زاده هاشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
باشه
آخرین اخبار