مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خبر داد؛

اجرای طرح شناسایی اتباع غیر مجاز شاغل در بنگاه‌های اقتصادی

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از اجرای طرح شناسایی اتباع غیر مجاز شاغل در بنگاه‌های اقتصادی استان خبر داد..

باشگاه خبرنگاران جوان بندرعباس-اهادی ابراهیمی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: طرح شناسایی اتباع غیر مجاز شاغل در بنگاه‌های اقتصادی در همه شهرستان‌های استان بصورت همزمان اجرا شد.

ابراهیمی گفت: سامانه ملی ایجاد اشتغال و کسب و کار با هدف ثبت درخواست‌های شغلی و نحوه بکارگیری نیرو‌های ایرانی راه اندازی شده است.

او گفت: طبق قانون بکارگیری هر گونه تبعه خارجی غیرمجاز ممنون است مگر اینکه دارای روادید، حق ورود و پروانه کسب و کار مطابق با قانون باشد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت:: در این طرح به کارفرمایان بیان شد که از طریق راه‌های قانونی نسبت به اخذ پروانه کسب کار برای تبعه خارجی اقدام کنند و همچنین در خصوص ضرورت بکارگیری نیروی انسانی ایرانی و اهمیت و ضرورت ایجاد اشتغال برای نیرو‌های بومی استان تأکید شد.

ابراهیمی گفت: طرح شناسایی اتباع خارجی غیر مجاز با هدف اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و توسعه فرهنگ کار به ویژه برای اشتغال افراد جویای کار است.

او گفت: سامانه ملی ایجاد اشتغال و کسب و کار در سراسر کشور و هرمزگان راه اندازی و همه کارفرمایان، کارجویان و کاریابی‌ها می‌توانند با مراجعه به این سامانه علاوه بر ثبت درخواست‌ها و نیاز‌های شغلی، نیرو‌های کار مورد نیاز خود و اطلاعات نحوه بکارگیری نیرو‌های ایرانی را دریافت کنند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.