مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان گفت: اصفهان با میزبانی از ۱۰۰۶ زندانی جرایم غیرعمد بیشترین محکوم مالی و بدهکار ناشی از تصادفات رانندگی را در کشور دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  اسدلله گرجی‌زاده گفت:  ۹۸۱ زندانی مرد و ۲۵ محکوم زن به دلیل ناتوانی در تامین دیون در سطح ندامتگاه‌های استان تحمل حبس می‌کنند.

بعد از اصلاح و تصویب دائمی قانون بیمه اجباری شخص ثالث در اردیبهشت سال ۹۵  آمار زندانیان دیات کاهش یافت و  با همکاری صندوق تامین خسارت‌های بدنی و انجام کامل تکالیف شرکت‌های بیمه‌گر تعداد زندانیان بدهکار در سوانح جاده‌ای، اعم از فوتی و جرحی امروز در سطح استان تنها به ۲ نفر تقلیل یافته است، اما در مقابل جمعیت محکومان مالی ناشی از صدور چک یا امضای سفته افزایش داشته است.

از جمع محکومان جرایم غیرعمد هم‌اکنون تعداد ۸۵۰ نفر با عنوان محکومیت‌های مالی و حقوقی در بند حضور دارند که نزدیک به یک پنجم این زندانیان نه با مطالبه وجه که به سبب ضمانت‌های نابجا از همسران و همکاران و همسایگان گرفتار حبس شده‌اند.

 در شرایط فعلی ۱۳۷ اصفهانی به صرف عدم دارایی در پرداخت کابین(مهریه) در زندان بسرمی‌برند و تعداد زندانیان نفقه را  ۱۶ نفر است.

  طبق آمار رسمی ارایه شده از سوی ستاد دیه کشور اصفهان با بیشترین میزان جذب کمک‌های مردمی بیشترین تعداد آزادی را نیز در سطح استان‌ها داشته است.

به گفته مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان از ابتدای امسال تا کنون ۵۵۲ زندانی غیرعمد از بند زندان‌های اصفهان آزاد شده‌اند که  ۱۵ درصد افراد استخلاص یافته متعلق به کاشان هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار