افزایش قیمت نفت برنت در پی حمله بامداد امروز نیرو‌های یمنی به امارات و عربستان

در پی انتشار اخبار حمله گروه انصارالله یمن به امارات، قیمت نفت خام برنت با حفظ روند صعودی خود به ۹۰ دلار در هر بشکه رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان – در پی دومین حمله جنبش انصارالله یمن به امارات، امروز (دوشنبه) قیمت نفت افزایش یافت و به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۱۴ تا کنون رسید.

به گزارش بلومبرگ، با افزایش تنش‌های ژئوپلیتیک و چشم‌انداز افزایش تقاضا، پنج هفته متوالی است که قیمت نفت خام رو به افزایش است. پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر حمله به امارات، نفت خام برنت امروز (دوشنبه) نزدیک به ۹۰ دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

این در حالی است که صبح امروز، به گزارش رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال ۸۸ دلار و ۷۶ سنت بود. 

دوشنبه هفته گذشته، نیرو‌های انصارالله یمن در عملیات موسوم به «توفان یمن» با ۴ موشک بالدار «قدس ۲» پالایشگاه نفت «المصفح» و فرودگاه ابوظبی را هدف قرار دادند. بامداد امروز نیز برای دومین بار این نیروها، ابوظبی پایتخت امارات را هدف قرار دادند. در پی این حمله، پرواز‌ها در فرودگاه ابوظبی متوقف شد. محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی یمن در این خصوص گفت امارات ابزار دست آمریکا در تجاوز به یمن شده است و اکنون این کشور بزرگ‌ترین بازنده تجاوزگری به خاک یمن است؛ چرا که با افزایش تنش‌ها ارزش سرمایه‌گذاری در امارات به صفر خواهد رسید.

حتی با وجود اعلام خنثی شدن حمله از سوی امارات، افزایش قیمت نفت قابل مشاهده است. کارستن فریچ تحلیلگر بانک بین‌المللی «کومرتس‌بانک» گفت قیمت نفت در جریان خطرات کاهش عرضه و تنش‌های ژئوپلیتیکی افزایش می‌یابد.

امارات از کشور‌های عضو اوپک پلاس و از مهم‌ترین صادرکنندگان نفت است. بنا به اعلام بانک بین‌المللی جی‌پی مورگان اگر تنش‌ها به درگیری تبدیل شود، ممکن است در قیمت نفت جهش صورت بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار