دانش‌آموزان استان سمنان در المپیاد علمی کشور هفت مدال کسب کردند

مدیرکل آموزش و پرورش استان‌سمنان گفت: یک طلا، چهار نقره و ۲ برنز، حاصل کار دانش آموزان استان سمنان در المپیاد علمی کشور بود.

باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان - محمد دستورانی گفت: دانش آموزان استان در المپیاد‌های علمی کشور برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ موفق به کسب هفت مدال شدند و مدال آوری دانش آموزان نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۷۵ درصدی رشد ۲ برابری داشت.

علی صرفی از دامغان مدال طلای المپیاد اقتصاد و مدیریت، امیررضا مزینانی در المپیاد کامپیوتر، زهرا پورمرادی در المپیاد علوم زمین، فاطمه احسانی در المپیاد اقتصاد و مدیریت و علی نجار در المپیاد ریاضی، موفق به کسب مدال نقره شدند.

 الهه عباسپور در المپیاد ادبی و ریحانه حسنی درالمپیاد تفکر و کارآفرینی موفق به کسب مدال برنز شدند.

 المپیاد‌های علمی یکی از برنامه‌های سالانه وزارت آموزش و پرورش در جهت تقویت روحیه ابتکار، خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان است و با هدف ایجاد تکاپوی آموزشی در مدارس، شناسایی و انتخاب دانش آموزان دارای استعداد و توانمندی‌های علمی ویژه برگزار می‌شود.

آینده نظام جمهوری اسلامی ایران درگرو شکوفایی علمی استعداد‌ها و شناسایی دانش‌آموزان جوان و مستعد کشور است و حمایت، تقویت و راهنمایی، به‌منظور بهبود و ارتقای سطح دانش آنان، تأثیر به سزایی در رسیدن به این هدف دارد.

از ۸۰۵ دانش آموز استان سمنان که در مرحله مقدماتی این دوره از المپیاد‌های علمی دانش آموزی شرکت کردند، ۵۷۷ نفر به مرحله استانی، ۱۱۷ نفر به مرحله کشور راه یافتند و هفت نفر مدال آوری کردند.

استان سمنان ۱۲۴ هزار دانش آموز و رتبه دوم در قبولی کنکور سراسری ورود به دانشگاه‌های کشور را دارد.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.