کاهش بارندگی‌ها به یک سوم میانگین بلندمدت رسید

سرپرست پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه گفت : در سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰ با خشکسالی مواجه بودیم و میزان بارندگی‌ها به یک سوم میانگین بلندمدت کاهش داشت و این موضوع گریبانگیر کشور بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- قربانی گفت : در همین راستا شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات کشاورزی در ستاد وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌هایی را برای حمایت از تولیدکنندگان دام روستایی، عشایری و صنعتی پیش‌بینی کرد که خرید دام عشایر یکی از این برنامه‌ها بود و در این طرح از ۱۱ مهر ماه به بعد ۶۴۴ رأس دام به قیمت مصوب خریداری شد.

به گفته سرپرست پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه برای حمایت از دامداران چند طرح پیش‌بینی شده بود یکی از این طرح‌ها خرید دام مازاد عشایر بود که ابتدا به صورت ترکیبی اجرا شد، اما مشکلات خاص خود را داشت که به صورت خرید دام مازاد عشایر اصلاح شد.

برای حمایت از دام مولد عشایر بیش از ۱۰ هزار تن جو برای توزیع در نظر گرفته شده که تاکنون حدود ۴۰۰۰ تن در استان جذب شده است.

یکی دیگر از طرح‌ها در جهت حمایت و کمک به نقدینگی روستاییان و عشایرصادرات دام سبک و بره نر پرواری بود نوسان قیمت دام در بازار سبب شده مردم از طرح خرید دام مازاد چندان استقبال نکنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.