سالاری گفت: همه باید خود را در قبال هنر انقلاب و اقتصاد آن مسئول بدانند و هزینه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - محمود سالاری معاون هنری وزارت ارشاد گفت: هر نوع موسیقی تا زمانی که مشتری دارد، زنده است. از زمانی که مشتری خود را از دست بدهد، آرام آرام رو به زوال می‌رود؛ چرا که اقتصاد هنر به مشتری مداری است.

به گفته او، این موضوع شامل موسیقی انقلابی هم می شود و برخی نهاد‌ها، مراکز تولیدکننده و خریدار اینگونه موسیقی، خودشان را در این سالها کنار کشیده اند.

سالاری وزارت ارشاد را بنگاه تولید هنر نمی‌داند؛ او می‌گوید ارشاد سیاست‌گذار و ناظر نهاد‌های تولیدکننده محتوای فرهنگی است.

دفتر موسیقی صداوسیما، حوزه هنری و برخی سازمان‌های دیگر، در طول این سال‌ها در راستای تولید موسیقی انقلابی قدم برداشته‌اند.

سالاری با تأکید بر اهمیت اقتصاد هنر انقلاب گفت: همه باید خود را در قبال هنر انقلاب و اقتصاد آن مسئول بدانند و هزینه کنند. هنرمندی که می‌خواهد موسیقی فاخر انقلابی تولید کند، باید بداند مشتری کارش کیست؟

دفتر مرکز موسیقی ارشاد، این روزها در تلاش برای راه اندازی دفتر موسیقی و سرود انقلابی است. قرار است جشنواره موسیقی و سرود استان‌ها را هم با کمک مرکز آفرینش‌های بسیج راه اندازی کند.

به گفته سالاری آنچه اهمیت دارد نیروی مولد کار انقلابی است؛ ارشاد بیشتر می تواند مجوز بدهد و به عنوان نهادی ناظر سهم کمتری در تولید محتوا دارد. آن‌هایی که دعوای مجوز با هنرمندان ندارند، باید پا به میدان بگذارند و محتوای هنر انقلابی را تولید کنند. به شرطی که نهادهای فرهنگی همدیگر را یار و همراه ببینند نه هووی یکدیگر!

سالاری تاکید می کند، اگر مراکز فرهنگی شهرداری، صدا و سیما، وزارت ارشاد، حوزه هنری و ... حس رقابتی به هم داشته باشند، کار فرهنگی می خوابد و روی زمین می ماند.

هر سال پس از ایام دهه فجر، جشنواره موسیقی فجر با حضور هنرمندان شورمان در بخش های مختلف برگزار می شود؛ اما سهم موسیقی انقلابی در این جشنواره بسیار محدود است و شاید بتوان گفت اصلا سهمی ندارد. 

امسال هم سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، از ۲۴ تا ۳۰ بهمن برگزار می‌شود. باید منتظر ماند و دید آیا امسال به موسیقی انقلاب در این رویداد توجه ویژه می‌شود یا نه؟!

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.