باشگاه خبرنگاران جوان - دبیر اجرایی جشنواره رسانهای امام رضا (ع) گفت: در دومین دوره این جشنواره تلاش شده است با هماندیشی اصحاب رسانه، هیئتهای انتخاب و داوران دوره اول و همچنین بسیاری از صاحبنظران حوزه رسانه، بستر مشارکت بیشتر فعالان رسانهای و عموم کاربران در دومین دوره جشنواره فراهم و به تبع آن، ظرفیت تازهای برای شبکهسازی خادمان رسانهای حضرت رضا (ع) ایجاد شود.
به گفته هوشمند علاقه مندان میتوانند در چهار محور سیره رضوی، زائر و زیارت رضوی با تأکید بر پویش چهارشنبههای امام رضا، وقف و نذر و خدمت کریمانه در سیره رضوی آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.
در فراخوان این جشنواره اعلام شده که دومین جشنواره رسانهای امام رضا (ع) شامل چهار بخش و محورهای مرتبط با آن شامل خبرنگاران، مطبوعات و خبرگزاریهاست که در محورهای خبر، گزارش، مصاحبه، سرمقاله و یادداشت و همچنین بخش ویژه تیتر میتوانند آثار خود را ارائه کنند.
توسعه بخشهای جشنواره و ایجاد امکان ارزیابی آثار منتشر شده در رسانههای بینالمللی نیز یکی از تغییرات عمده در دومین جشنواره رسانهای امام رضا (ع) است و در همین راستا، فراخوان بخش بینالملل جشنواره نیز متعاقباً به صورت جداگانه اعلام خواهد شد.
دبیرخانه این جشنواره در دومین دوره برگزاری، ۴ هدف مهم را تعیین کرده که شامل این موارد است: «شناسایی و شبکهسازی خادمان رسانهای و تعامل بیشتر با تولید و توزیعکنندگان محتوای رسانهای مرتبط با فرهنگ رضوی»، «تعمیم و گسترش تولیدات رسانهای مرتبط با سیره رضوی در بستر رسانههای گوناگون به ویژه رسانههای نوین»، «شبکهسازی و حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانهای رضوی» و «عمقبخشی به محتوای رسانهای مرتبط با سیره و معارف رضوی».
همچنین محورهای موضوعی جشنواره شامل ۴ بخش «سیره رضوی»، «زائر و زیارت رضوی»، «وقف و نذر رضوی» و «خدمت رضوی» است.
طبق برنامهریزی صورت گرفته، اختتامیه دومین جشنواره رسانهای امام رضا (ع) در خرداد ماه سال آینده برگزار خواهد شد و بر این اساس، اصحاب رسانه و عموم کاربران فضای مجازی تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ برای ارسال آثار فرصت خواهند داشت.
انتهای پیام/