بنا‌های تاریخی زنجان پایش و برف‌روبی شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: با بارش برف در روز‌های اخیر، آثار و بنا‌های تاریخی استان پایش و برف‌روبی شدند.

 باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - ارجمند گفت: با توجه به میزان بارش برف و استمرار آن در استان زنجان که طی ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بود، تمامی آثار و بنا‌ها از سوی نیرو‌های یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان بازدید و پایش شدند.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان خسارت جدی ناشی از بارش برف متوجه بنا‌های تاریخی استان نشده است.

او می گوید: با آغاز فصل زمستان، اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه در بنا‌های تاریخی زنجان با هدف آمادگی در برابر وقوع برف و مخاطرات آب و هوایی انجام شد.

ارجمند به استحکام‌ بخشی بنا‌های تاریخی به‌ویژه آثار شاخص سلطانیه پیش از بارش برف اشاره کرد و گفت: در تابستان و پاییز بنا‌هایی را که احتمال می‌رفت در اثر بارش برف و باران در آستانه تخریب قرار می‌گیرند، استحکام‌بخشی شده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با تأکید بر اینکه تمام آثار و بنا‌های استان برای بارش‌های فصلی، پایش می‌شوند، گفت: علاوه بر این، به‌صورت مستمر این آثار مورد بازرسی و در صورت نیاز مرمت اضطراری قرار می‌گیرند.

او می گوید: پایش و حفاظت آثار و بنا‌های تاریخی به‌صورت منظم در استان انجام می‌شود و در حال حاضر نیز برف‌روبی موزه‌های استان انجام‌شده است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.