وزیر کشور گفت: یکی از کار‌هایی که باید به فوریت برای کنترل و مهار سویه اُمیکرون اتفاق افتد، تسریع در روند واکسیناسیون است.

باشگاه خبرنگاران جواناحمد وحیدی گفت: برای کنترل و مهار سویه امیکرون نیازمند رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم.

به گفته وزیر کشور، « یکی از کار‌هایی که باید به فوریت برای کنترل و مهار سویه اُمیکرون اتفاق افتد، تسریع در روند واکسیناسیون است و طبق آخرین آمار‌ها میزان تزریق دُز سوم واکسن در کشور حدود ۱۷ درصد است که باید این آمار ارتقا یابد.»

برخلاف سویه‌های پیشین کووید ۱۹ که باعث از بین رفتن حس بویایی و چشایی در بیماران می‌شود، امیکرون باعث این علائم نمی‌شود. در عوض، بسیاری از این بیماران از تعریق شبانه رنج می‌برند. بر اساس آمار وزارت بهداشت دیروز دوشنبه حدود ۷ هزار و ۶۹۱ شهروند ایرانی به بیماری کرونا مبتلا شدند. این آمار ابتلا در مقایسه با موارد شناسایی‌شده در روز‌های گذشته قابل توجه است.

احمد وحیدی در سی و دومین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا گفت: کلاس‌های درس به دلیل جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان حضوری برگزار می‌شود. 

باید افرادی که وارد کشور می‌شوند تاییدیه‌های لازم بهداشتی، چون تزریق ۲ دُز واکسن و پی سی آر منفی را به‌همراه داشته باشند. این بخش دیگری از سخنان وزیر کشور در این جلسه بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار