دستاورد‌های اقتصادی سفر رئیسی به روسیه چه بود؟

هفته گذشته رئیس جمهور کشورمان به روسیه سفر کرد که در این سفر توافقاتی در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان - ابراهیم رئیسی ۲۹ دی ماه به دعوت رسمی همتای روس خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، عازم روسیه شد. وزرای امور خارجه، نفت و امور اقتصادی و دارایی نیز او را در این سفر همراهی کردند.

جلالی سفیر ایران در روسیه گفته بود: سفر رئیس جمهور به روسیه رویکرد‌های متفاوتی دارد از جمله این رویکرد‌ها انعقاد قرارداد ۱۵ میلیارد دلاری برای تامین آب شیرین کن‌های هسته‌ای است. موارد دیگری از قبیل امضای قرارداد همکاری ۲۰ ساله، همکاری‌های نظامی و منطقه‌ای و در نهایت همکاری‌های مشترک برای ساخت پالایشگاه‌ها و سوئیفت مالی مشترک به عنوان توافقات این سفر اشاره شده بود.

 

/

رئیسی در تاریخ ۳۰ دی ماه در دیدار با فعالان اقتصادی روسیه گفت: آشنایی سران و مقامات دو کشور با دیدگاه‌های حوزه تجارت و اقتصاد، برای همکاری دوجانبه موثر است.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت آسیب شناسی علل پایین بودن حجم تجارت دو کشور تاکید کرد و گفت: کریدور شمال به جنوب باید فعال شود و مشکلات پیش پای فعالان اقتصادی نیز رفع شود.

/

«لزوم تحول در نظام پولی و بانکی بین ایران و روسیه»، «فعال شدن بانک‌های ایران و روسیه در هر دو کشور»، «سهولت مبادلات پولی و مالی فعالان اقتصادی»، «برداشتن موانع در امور گمرکی از پیش پای فعالان اقتصادی» از جمله نکات مطرح شده در سخنان رئیس جمهور در این سفر بود.

به گفته رئیس جمهور، در حال حاضر سطح تعاملات تجاری بین دو کشور قابل قبول نیست، لذا دو کشور توافق کردند که در گام اول، تعاملات تجاری را به ۱۰ میلیارد دلار در سال افزایش دهند. ایران و روسیه همچنین توافق کردند که ظرفیت‌های کشاورزی و نیز زمینه‌های مناسب مبادلات کالا‌های کشاورزی دو طرف را به شکلی دقیق‌تر مورد شناسایی قرار دهند تا بتوانند نسبت به افزایش تبادل کالا‌های کشاورزی اقدام کنند.

طبق گفته رئیسی، در این سفر بر فعال سازی کریدور شمال جنوب توافق شد. این مسیر ترانزیتی مسیر و زمان ترانزیت کالا از روسیه و کشور‌های مختلف شمالی ایران را به مناطق جنوبی بسیار کوتاه‌تر خواهد کرد.

در این سفر گفتگو‌های خوبی نیز در زمینه گسترش همکاری‌های دفاعی و هوا فضا  انجام شد و مقرر شد اجرای مصوبات و توافقاتی که بین دو کشور انجام شده تا حصول نتیجه نهایی دنبال شود.

توافق وزرای اقتصاد، نفت و امور خارجه، گسترش همکاری‌های دوجانبه در حل بحران‌های منطقه ای، ارتقای امنیت، ایجاد صلح و ثبات در منطقه و مبارزه با تروریسم از دیگر موضوعات مورد اشاره رئیس جمهور بود.

اوجی وزیر نفت گفت: در این سفر نقشه جامع و کامل همکاری با روسیه که از سوی ایران در بخش بالادست (توسعه میدان‌های نفت و گاز)، بخش پایین‌دست (توسعه پتروپالایشگاه‌ها و پتروشیمی) همچنین انتقال تجهیزات و فناوری راهبردی صنعت نفت تدوین شده بود، مورد تأکید قرار گرفت.

به گفته اوجی با توجه به زیرساخت‌های موجود آمادگی برای تجارت و سوآپ گاز از روسیه به ایران و دیگر کشورهای همسایه اعلام شده ، همچنین پیشنهادهایی در زمینه تبدیل گاز به ال‌ان‌جی و صادرات در قالب آن ارائه شده است.

سرانجام چند سند مهم با روس‌ها برای توسعه میدان‌های نفت و گاز، پتروپالایشگاه و انتقال فناوری امضا شد که وزیر نفت معتقد است مردم آثار این توافق‌ها را به‌زودی خواهند دید.

خاندوزی وزیر اقتصاد نیز جلسه‌ای با وزیر اقتصاد روسیه داشت که در این دیدار بنا شد، از طریق همان خط اعتباری که قبلاً بین دو کشور به توافق رسیده بود، تامین مالی قطعه رشت آستارا انجام شود.

به گفته او، خط آهن رشت آستارا طول زیادی ندارد، اما بخش گمشده و مفقوده یکی از کریدورهاست که اگر تکمیل شود می‌تواند تغییر مناسبات تجاری میان تمام کشور‌های اوراسیا با کشور‌های خلیج فارس و حتی پاکستان، هند و چین را در پی داشته باشد.

/

در همین راستا، توافقات دیگری از جمله توافقات دو جانبه بر سر موضوعات نفت و انرژی، راه آهن و ترانزیت و تسریع در ایجاد خط اعتباری ۵ میلیارد دلاری بین دو کشور، تکمیل راهگذر شمال به جنوب از طریق ترانزیت ریلی خلیج فارس به اروپا، اینچه برون و رشت آستارا و برخی توافقات جانبی دیگر مانند تامین نهاده‌های اساسی و غلات و خرید ۲۰۰ دستگاه لوکوموتیو در نشست مقامات اقتصادی و انرژی و نفت ایران و روسیه صورت گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
روسها احتمالا در درگیری با اوکراین دنبال متحد می‌گردند یا حداقل انتظار دارند ایران طرف روسیه رو بگیره ولی ایران سیاستش درست بوده و نه طرف اوکراین رو گرفت و نه حتی پیشنهاد توافق موقت روسیه رو قبول کرد. روسها می‌تونند از این موضوع دلخور باشند ولی ما آمریکای دزد رو از کشور بیرون ننداختیم که نوکری روسیه رو بکنیم. خواستند میتونیم با هم قرارداد تجاری امنیتی داشته باشیم ولی دعوای اونها سر اوکراین به ما ربطی نداره. دیر یا زود جنگی بین کفار در میگیره و همدیگه رو تکه پاره می‌کنند. همین درگیری سر اوکراین ممکنه آغازی بر پایان ابرقدرتهای غرب و شرق باشه. این وسط ما باید خودمونو کنار بکشیم و چهار چشمی حواسمون به مرزهای کشورمون باشه تا آب‌ها که از آسیاب افتاد و شهرهای آمریکا، اروپا و روسیه در غبار رادیو اکتیو محو شدند به عنوان قدرت برتر دنیای آینده عرض اندام کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
بورس رو احيا كنيد و اموال دزدي رو پس بگيريد
نياز به منت كشي غرب و روسيه و چين نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
خرید ۲۰۰ دستگاه لوکوموتیو
و ایجاد اعتار برای 5 میلیارد دلار خرید چیز های دیگه بابت پولی که معلوم نیست چرا تو روسه بلوکه هستش
داستان ما روسیه
داستان ما و چین
همون
داستان عربستان و امریکا هستش
چین هم جا پول بلوکه شده بهمون جنس میفروشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
متاسفانه تا زمانی که دولت به این واقعیت نرسد که تولید نهاده ها باید در ایران عملی شود و بر روی مکانیزه کردن کشاورزی و یک پارچه سازی اراضی کشاورزی در قالب تعاونی‌های روستایی و تولید بذر در کشور در کوتاه مدت عملیاتی شود . و محصولات کشاورزی از کشت تا داشت و برداشت با محوریت صادرات برحسب استانداردهای کشور مقصد باشد ومشکل کم آبی با کار کارشناسی و برگزاری جلسات فشرده و به عنوان مشکلی ملی مورد توجه جدی قرار بگیرد و نفوذهای موجود در سازمانهای محیط زیست و آب و برق را پیدا و قلع و قم کنند چون این سازمان‌ها بیشترین خطر آفرینی را در صورت داشتن نفوذی کشورهای معاند را دارندمشکلات اساسی کشور و تامین غدای ملت وامنیت صادرات محصولات کشاورزی حل نخواهد شد. وابسته کردن کشور با انعقاد قردادها با روسیه و هر کشور دیگری برای حل مشکلت مقطعی راه حل بدی است اگر به انتقال فن آوری و سرمایه گذاری مشترک فنی و مالی وتولید همراه نباشد و خیانت به کشور است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
بزرگترین دستاورد اینِ که رئیسی گفت سلام علیکم پوتینم گفت علیکم سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
هیچ دستاورد و فایده ای نداشته. این هم مثل مابقی دستاوردهای مسئولان عزیز ما در این سالها. انشالله که این روابط حسنه مسئولان ما با کشورهای کمونیستی چین و روسیه هزینه روی دوش ما مردم نگذاره که ما ملت هزینه های اشتباهات این عزیزان را بدهیم.
حداقل کمی پوتین رعایت کرد و ادامسی که می جوید رو باد نکرد.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۲۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
ببخشید // مردم روسیه علاقه به شیر و لبنیات دارن ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
پوتین چرا به استقبال نیامد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
کمرش درد میکرد
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۹:۵۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
به همان دلیل که در سال 94 که پوتین به ایران امد ، روحانی به استقبال او نرفت. بلکه رییس دفترش واعظی به استقبال او رفت.
سرچ کنید سفر پوتین به ایران. عکسهای استقبال واعظی از او را در فرودگاه ببینید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
به همان دلیل که وقتی پوتین به ایران امد ( سال 94) روحانی به استقبال او نرفت. واعظی به استقبالش رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
مطالعه کنید متوجه میشید. چند روز گذشته هنوز جواب سوال به این سادگی را نتونستید پیدا کنید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
روسها نه استقبال مناسبی با دکتر رییسی داشتند و نه برخورد مناسبی و متاسفانه بدرقه همه بسیار تحقیرآمیز بود . حتی هیچ کدام از مسئولین کرملین تا دم در هم رییس جمهور رو همراهی نکردند. که حتی گزارشگران و رسانه های روسیه هم کلی خندیدند.درحالی که همین پوتین ماه پیش استقبال پرشکوهی از مقامات اسراییل و یا کشورهای عربی داشتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
پوتین ایران رو یه استان از مملکت خودش میدونه و هیچ رئیس جمهوری از استاندارش(زیردست) استقبال نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
بهتره یه پست درمورد هزینه های سفر به روسیه هم نوشته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
یک جوک آخه خیر روسیه به چند کشوری که رسیده رو فقط نام ببرید ممنون میشم ؟ ارمنستان که بیشترین نفوذ و مافیا سرمایه گذاری روسیه اونجاس فساد کشورشون برداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
روسیه پشتشو حالی کرد و اسرایل تمام پشت آذربیجان بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
داش روسها از هر قبرستانی عبور کنند . کلی جنازه گم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
در این قضیه روسیه به گرد پای دولت خودمون نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
دستاورد؟؟؟؟
حالا بزار برسه بعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
ما بدون اتحاد نمیتونیم جلوی دشمن ایستادگی کنیم...هیچ کشوری نتونسته در طول تاریخ..

هر چقدر اتحادمون بین کشورهای مخالف با سیاست های امریکا مستحکمتر باشه فشار غربیها بر ما بی اثرتر خواهد بود

اونا دوست دارن بین ما تفرقه باشه تا بر ما حکومت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
انشالله با امریکا به زودی متحد میشیم شما هم با این افکار کنار میزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
ناشناس 11:20 انشاالله همینطور میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
اونوقت چرا نباید به جای روسیه و مخالفان آمریکا که تعدادشون به انگشت های دست هم نمیرسه با آمریکا و هم پیمانانش متحد بشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
بشین تا آمریکا باهات متحد بشه. اگه این کامنت تو رو برای کاخ سفید ترجمه کنند شب که میشینند دور میز به ریش نادونهای دنیا بخندند به توی ساده لوح هم کلی می‌خندند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
خدا با مومنان است. "انشالله" فقط برای نابودی شیاطین و سردستشون آمریکا جواب میده که انشالله چیزی تا اون روز نمونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
زرشک
United States of America
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
ما گرفتار رقابت بیگانگان هستیم. تمام اقدامات تندروها در ایران اگر حاکی از نفوذ شبکه ای آنها نیست پس چیست ؟ آنها به طور علنی قدرت را در چنبره گرفته اند و در جنبه های اقتصادی، سیاسی، نظامی و نیروی انسانی مشغول تخریب گسترده و تضعیف و انزوای ایران هستند! البته که شرق و غرب هر دو منافع خود را می جویند اما شرق کمونیست و سودمحور آیا قابل اعتمادتر از غرب است؟! پس چرا این همه امتیاز به آنها می دهند علت را چگونه می‌توان تفسیر کرد.
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۹:۵۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
میشه لطفا چند مورد امتیازی !!!!! که ایران به روسیه داده را برای ما بنویسید ؟؟؟!!!
نکند فکر کرده اید دو خود رو ساز بنجل رنو و پژو که فقط در ایران مشتری دارند و دو مرتبه سرمایه این ملت را با خروجشان از کشور نابود کردند ، روسی هستند ؟؟!!!!ایران کی و کجا به روسیه باج داده ؟؟!!!!
Russian Federation
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
تحقیر یک ملت البته ما گفتیم زدیم شما هم بگید زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
فعلا که امریکا داره نیرو میاره به همراه ناتو برای جلوگیری ازدخالت نظامی روسیه در خاک اوکراین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
هیچ غلطی غیر از تحریم نمیتونه بکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
قرار داد ۲۵ ساله چین
۲۰ ساله روسیه
این مملکت همچین بیطرف به نظر نمیرسه
زهی خجالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
نماز اول وقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
تاببوده روسیه در طول تاریخ همواره به ایران خیانت کرده و لاغیر نمونه آخر آن نیروگاه اتمی بوشهر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
نمونه جدیدتر گرفتن بازار نفت وگاز ایران بعداز تحریم ها، عدم فروش نفت ایران هیچ تاثیری در قیمت جهانی نداشت سکوت در برابر حمله اسراییل به مواضع ایران در سوریه، برگردوندن محصولات کشاورزی ایران وخرید انها با قیمت کمتر از کشور ثالث، رفتارهای تحقیر امیز س، حرم امام رضا، کشتن مشروطه خواهان، گلستان ترکمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
اقامه نماز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
مستعمره روس‌ها و چینی ها شدیم شعار نه شرقی و نه غربی رو از روی سردر وزارت خارجه بردارید
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۹:۵۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
تحت تاثیر شانتاژهای اصلاح طلبان شکست خورده هستید.
کدام مستعمره ؟؟؟!!!
اینکه تجار ما از چین جنس بنجل وارد میکنند برای سود جویی و طمع شان ، این تقصیر چین است ؟؟!!! چین تجارت چند هزار میلیاردی با دنیا دارد. تجار ما هم بروند مثل ادم جنس خوب وارد کنند و به سود منطقی قانع باشند ، نه اینکه برای یود پنج تا ده برابر قیمت خرید بروند بنجل ترین اجناس چینی وارد کنند یا قاچاق کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
دستاورد تخیلی بسازید ..

تنها و تنها یک مزیت بزرگ داشت و اون اینکه بفهمید که روسیه دوست شما نیست(از مراسم استقبال-دیدار و بدرقه کاملا مشخص بود.

البته شما که نمی‌خواهید بفهمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
به امید خدا این توافقات و توافقات شانگ های چه موقع بر اقتصاد ایران تاثیر خواهند داشت ؟ تا دهان یاوه گویان غرب زده سرویس شود و بدون سند ، و تنها براساس توهم و شرق ستیزی غرب ، ایران را مانند غرب خود تحریمی کنند، تا غرب بهتر به منافع و اهداف استکباری خود برسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
این شرقی که سنگش رو به سینه میزنی راه دور نرو همونیه که اس ۳۰۰ به ایران نمیداد میرفت التماس میکرد اس ۴۰۰ به عربستان بده و الان هم برادران چینی در حال توسعه موشکی عربستان هستند دریغ از یک وتو در سازمان ملل به نفع ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
خوب شنیده شد که جزیره کیش هم 25 سال به چین واگذار میشه.واین یعنی خداحافظی ابدی با این جزیره واستعمار دوباره ما توسط چین وانگلیس و روسیه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
هخهههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
رئیسی متشکریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
مشخص شد روس ها خیلی بی ادب و بی فرهنگ هستند. حداقل در مورد ما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
در مورد رییس جمهوری که پشتوانه مردمی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
دستا وردها ؟؟؟؟؟
جوک روز
روسیه حز اینکه منافع ما رو از بین ببره چکاری انجام داده ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
از آدامس جویدن و فاصله 20 متری و نماز ظهر ساعت 5 عصر چخبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
پوتین به ملت ایران توهین کرد با آدامس جویدنش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
رئیس جمهورها نماینده های مردم هر کشور هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
آدم حساب نکرد ریسی را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
دستاوردش بی‌اعتنایی روس‌ها بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
دستاورد سفر رئیسی، حضور زنان در ورزشگاه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
خخخخ. یعنی هیچ کس هیچ نظری نداده .
افرین رسانه مردمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
مارکو برایمان چی اوردی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
کیوی از روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
کیوی درجه یک از روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
خاری ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
سوادت همه رو کشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
منظورت خواری هست ؟؟!!!! املات خوب نیست. معلمت خوب نبوده یا خودت استعداد نداری ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
آدامس خوردن پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
خرید سوخو 35 و 57 چی شد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
رییسی رفت کرملین نماز بخونه برگرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
کرملین زمینش غصبی باشه نماز خوندن چه حکمی دارد
آخرین اخبار