سرپرست فرمانداری بافق گفت‌: در سند آمایش، اولویت گردشگری طبیعی به این شهرستان اختصاص یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - محمدعلی صمیمی گفت‌: بافق باید از تک محصولی بودن و اشتغال در معدن و صنایع وابسته به آن خارج شود و به دنبال احیای فروش و محصولات نخیلات باشد.

او گفت:  ۲ هزار هکتار از نخیلات در بافق به صورت پیوسته ثبت ملی شده است و یکی از برنامه‌های توسعه این شهرستان، جایگزین  و اصلاح باغ های نخل است.

صمیمی گفت: همان گونه که فولاد به دنبال تکمیل چرخه و تولید میلگرد و دیگر محصولات است، با اصلاح بذر، فرآوری خرما و توسعه محصولات نخیلات نیز می‌توان گام‌های موثری برای تکمیل چرخه کشاورزی آن برداشت.

این موضوع را سرپرست فرمانداری بافق در پنجمین  نشست شورای راهبردی انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی با حضور معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی مطرح کرد.

لیلی رنجبر رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بافق گفت: با مطرح شدن این شهرستان به عنوان شهر ملی دست بافته‌های نخل، یک برند ویژه برای معرفی توانمندی مردم به وجود می‌آید.

به گفته او با این روند موقعیت بسیار مناسبی برای حضور فعالان و هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه‌های بین‌المللی و ملی فراهم می‌شود.

رنجبر می گوید: این امر موجب رونق حصیربافی و صنایع دستی در شهر می‌شود و می‌توان در جذب اعتبارات ملی نیز گام‌های مؤثری برداشت.

او گفت: به دنبال ملی شدن هنر صنایع دستی در سال‌های آتی، امکان معرفی بافق به عنوان شهر جهانی حصیربافی میسر می‌شود.

علی نوروز زاده شهردار بافق گفت: لزوم پویایی شهر در گرو توجه ویژه به صنعت صنایع دستی است.

او گفت: اسناد سال ۱۳۳۲ شهرداری بافق نشان می‌دهد که یکی از درآمد‌های صادرات از حوزه دست بافته‌های نخل بوده است.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.